شناسهٔ خبر: 122624 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل عنوان شد؛

رتبه نخست محرومیت زدایی راه ها به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد

خانقایی مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان محروم ترین و کم برخوردار ترین استان کشور در راه روستایی است،بیشترین اعتبارات محرومیت زدایی راه ها به این استان اختصاص دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)،علی خانقایی اظهار داشت:با توجه به محرومیت راه های استان سیستان و بلوچستان،توسعه و ارتقاء راه های استان سبب انگیزه برای رانندگان و همچنین افزایش ظرفیت گردشگری سیستان و بلوچستان خواهد شد.

وی ادامه داد:افزایش زیر ساخت های تجاری و ترانزیتی در سیستان و بلوچستان به جهت وجود چهار مرز رسمی با کشور های افغانستان و پاکستان و وجود تنها راه دسترسی کشور های آسیای میانه به آب های آزاد بندر چابهار از اهمیت بالایی برخوردار است.

خانقایی با بیان اینکه راهداران و رانندگان چرخ اقتصادی کشور را در دست دارند و در هر برحه فداکارانه و ایثارگرانه پای کار بودند،گفت:رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافر در زمان اربعین حسینی حماسه بزرگ در جابجایی زوار اربعین حسینی آفریدند بطوری که در کمترین زمان ممکن این حجم از جابجایی مسافر را داشته باشیم.

وی ادامه داد:همچنین راهداران خدمتگزاران گمنام هستند که زحماتشان جای بسی قدردانی دارد.