شناسهٔ خبر: 122649 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار باران در غرب، جنوب‌غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی/هشدار آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در مناطق پربارش

باران کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران در غرب، جنوب‌غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی خبر داد و گفت: در مناطق پربارش آبگرفتگی معابرعمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پیش‌بینی شده است که این شرایط سبب اختلال در سفرهای بین‌شهری می‌شود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز اول دیماه و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: امروز رگبارباران، رعدوبرق و وزش باد شدید در غرب، جنوب‌غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی شده است که در مناطق سردسیر به شکل برف است. جمعه در غرب، جنوب‌غرب و بخش‌هایی از جنوب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب‌شرق کشور و بخش‌هایی از شمال‌غرب بارش داریم. در طی این مدت در مناطق جنوبی و گرمسیر بارش‌ها به شکل رگبار و رعدوبرق و در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف است. یکشبنه نیز بخش‌هایی از شمال‌شرق نیز بارش دارند و روز دوشنبه هفته آتی در بیشتر مناطق کشور جو آرام است.

رفیعی افزود: امروز با توجه به شدت بارش‌ها در استان‌های ایلام و مناطق شمالی خوزستان، هشدارسطح نارنجی برای این مناطق اعلام شده است. روز جمعه نیز در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب‌غرب اصفهان و روز شنبه علاوه بر مناطق اعلام شده،جنوب همدان و جنوب کرمانشاه بارش دارند که با توجه به شدت بارش‌ها، آبگرفتگی معابرعمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پیش‌بینی شده است که این شرایط سبب اختلال در سفرهای بین‌شهری می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش سنگین برف و کولاک برف به ویژه در مناطق سردسیر و مناطق کوهستانی و پدیده صاغقه، رگبار و رعدوبرق در مناطق گرمسیر پیش‌بینی شده که این شرایط با احتمال فراوان به صنعت کشاورزی همراه است.

رفیعی توضیح داد: وزش باد شدید برای امروز در نوار شرقی کشور پیش‌بینی شده است که فردا نیز بخش‌هایی از جنوب‌غرب و شرق این ایران شرایط را دارند. شنبه نیز بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید دارند.

به گفته وی، پنجشبنه و جمعه مناطق شمالی و مرکزی خلیج‌فارس مواج ومتلاطم است و افزایش ارتفاع موج در این مناطق پیش‌بینی شده است که به سبب این شرایط، صیادان باید توجه ویژه ای نسبت به این شرایط داشته باشند. شنبه نیز خلیج فارس و تنگه هرمز این شرایط را دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری همراه با وزش ملایم باد است. در گرم‌ترین ساعات دمای هوای تهران ۱۱ درجه به بالای صفر می‌رسد و کمینه دمای پایتخت امروز به ۵ درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی افزود: سردترین نقطه کشور امروز لاله زار با ۱۲ درجه زیر صفر ثبت شد.