شناسهٔ خبر: 122709 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

قطعه یک پروژه اراک – خرم آباد سال آینده به بهره برداری می رسد

500میلیاردتومان از محل تهاتر یا فروش املاک و اراضی دولتی به آزادراه شیراز اصفهان تزریق می شود

وحید ده نمکی معاون فنی شرکت تهران گسترش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ارتباط با پروژه های زیر ساختی قرارگاه خاتم الانبیا در حوزه حمل و نقل اظهار داشت: قرارگاه خاتم الانبیا چندین شرکت در حوزه سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های حمل ونقل دارا است که تهران گسترش یکی از آنها محسوب می شود.

وی با  مهم برشمردن پروژه حرم تا حرم که توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال تکمیل شدن است افزود: قطعه قم – گرمسار این پروژه به طول ۱۵۵ کیلومتر وبا هزینه تقریبی ۵۰۰ میلیارد تومان  به بهره برداری رسیده است

به گفته ده نمکی مسیر گرمسار- سمنان و سه راهی تربت حیدریه به مشهد این پروژه در دست احداث است که در سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: از دیگر پروژه های این قرارگاه آزادراه غدیر است  که به طول ۱۵۸ کیلومتر و با هزینه ۳هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید.

معاون فنی شرکت تهران گسترش با اشاره به پروژه  اراک- خرم آباد اعلام کرد:  قطعات ۲ تا ۴ این آزادراه به طول ۶۷ کیلومتر در سال ۱۴۰۰ با هزینه ۲هزار پانصد میلیارد تومان  به بهره برداری رسید که یکی از صعب العبور ترین پروژه های این قرارگاه محسوب می شد.

ده نمکی تاکید کرد: قطعه یک پروژه اراک – خرم آباد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: پروژه ای که هم اکنون در دست احداث بوده مراغه به هشترود است که یکی از  قطعات  آن به زودی به بهره برداری خواهدرسید.

ده نمکی تصریح کرد: در خصوص پروژه آزادراه شرق تهران تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی انجام شده که قرار است عملیات احداث این پروژه را قرارگاه خاتم به سرانجام برساند.