شناسهٔ خبر: 12284 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اخبار و وقایع مهم حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

خرید هواپیما با روش اجاره به شرط تملیک/ هشدار سازمان هواپیمایی درباره سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت/ رکوردشکنی فرودگاه مشهد

پرواز عبوري - هواپيما - پرواز توافق اولیه برای خرید هواپیما با روش اجاره به شرط تملیک، هشدار سازمان هواپیمایی به فعالیت سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت و رکوردشکنی فرودگاه مشهد در انجام پروازهای حج بدون تاخیر از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اخبار و وقایع مهم حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

حسین علایی مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان

 

*از اسفند سال گذشته تا کنون ۳ فروند ایرباس ۳۲۰ به ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان اضافه شد و اخیرا نیز دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خریداری شده است.

 

 

*در خرید این دو هواپیما شرایط و ضوابط سازمان هواپیمایی کشوری رعایت شده است.

 

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

 

*برآورد ایران برای سال ۲۰۲۰ را در اختیار شرکت‌های بویینگ و ایرباس قرار دادیم و اعلام کردیم که برای نوسازی کل ناوگان هوایی به چه تعداد هواپیما نیاز داریم البته در حوزه هواپیماهای با برد کوتاه با سایر شرکت‌های تولید کننده نیز مذاکره داشتیم.

 

 

*برای ورود هواپیما به کشور در قالب اجاره به شرط تملیک در حال برنامه ریزی هستیم.

 

 

*سازمان هواپیمایی کشوری هنوز برای خرید هواپیمای سوخو مجوز نداده است.

 

 

*برای بازسازی ساختاری شرکت هواپیمایی هما مذاکرات مفصلی در حال انجام شده است.

 

محمد رحیمی مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری

 

*خرید بلیت اینترنتی هواپیما فقط از طریق سایت‌های مربوط به ۱۳شرکت هواپیمایی فعال مجاز است و سایر سایت‌های فروش اینترنتی بلیت مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری نیست.

 

 

*متقاضیان علاوه بر خرید بلیت از سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با مراجعه به آژانس‌های هواپیمایی دارای مجوز بند الف (مجوز از سازمان هواپیمایی) نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

 

مصطفی صفایی مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی

 

*"MD82 هواپیمایی ايران ایرتور " از باند فرودگاه تبریز خارج شد. خوشبختانه بعد از این اتفاق همه مسافران این پرواز در سلامت کامل بودند.

 

احمد خلیلی مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر تور

 

*اخیرا بروز برخی تأخیرات و مشکلات ناخواسته در پروازهای ایران ایرتور موجب شرمندگی مجموعه این شرکت در برابر مردم و مسافران شد.

 

 

* تاکید ما بر رعایت اصل ایمنی پرواز و سلامت مسافران عزیز کشورمان بوده است چراکه انجام پروازی ایمن برای ما و همه کارکنان این صنعت از اهم امور و حتی از حیثیت مان ارجح تر است.

 

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ۳ پروژه شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) به ارزش ده هزار و پانصد ميليارد تومان (معادل دو ميليارد و ۶۷۰ ميليون يورو)، ۳ پروژه طرح توسعه فرودگاه بين‌المللي امام‌خميني به ارزش چهار هزار و پانصد ميليارد تومان (معادل ۱ ميليارد و ۱۵۳ ميليون يورو) و ۲۳ پروژه شركت فرودگاه‌هاي كشور به ارزش هزار و دويست ميليارد تومان (معادل ۳۰۷ ميليون و ۶۹۰ هزار يورو) در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری معرفی می‌شوند.
رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشورفرودگاه مشهد رکورد پرواز بدون تاخیر در سفرحج را شکست

نظر شما