شناسهٔ خبر: 122851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود):

حدود ۵۰ هزار متر مربع از محلات هدف شهرهای استان شرق استان سمنان آسفالت شد

تاسیس قیر شاهرود رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) از آسفالت حدود ۵۰ هزار متر مربع از محلات هدف شرق استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (شرق سمنان) محمد مهدی سلمانی رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) از آسفالت حدود ۵۰ هزار مترمربع از محلات هدف شرق استان خبر داد.

سلمانی گفت: در عینیت بخشیدن به سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و به منظور محرومیت‌زدایی از محلات کمتر برخوردار در سطح کشور و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی؛ بهسازی و آسفالت تمامی معابر خاکی واقع در محلات فرسوده و حاشیه‌ای طی سه سال با همراهی وزارت نیرو برای اجرای شبکه فاضلاب و شهرداری‌های بیش از ۶۵۰ شهر که دارای محدوده مصوب بازآفرینی هستند در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفت.

در همین راستا تأمین و توزیع بیش از ۶۴ هزار تن قیر رایگان برای بهسازی و آسفالت بیش از ۱۲۰۰کیلومتر طول معبر خاکی واقع در سکونتگاه‌های محروم حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده درون شهری در سطح کشور عملیاتی شد. از این میزان ۳۴۳ تن قیر رایگان از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهسازی و آسفالت بیش از ۵۰هزار متربع معابر خاکی واقع در بافت‌های فرسوده درون شهری  در سطح محلات هدف بازآفرینی شرق  استان سمنان (شاهرود) عملیاتی شد.

در شاهرود محلات بیدآباد، خیابان شهید مدنی، شبدری, ۱۵ خرداد, شهرک پردیس و خیابان‌های شهید بابایی فر و حسینیه عاشورا در شهر کلاته خیج وخیابان شهید باهنر و خیابان امام خمینی در بیارجمندو خیابان ولیعصر و محله  عمارت شهر میامی  از جمله محلاتی  به شمار می رود که در این استان آسفالت و بهسازی شده است. همچنین وی به تفاهم نامه همکاری بین اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) و شهرداری های شرق استان در خصوص تخصیص قیر سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری بیان کرد: در شهر شاهرود ۱۲۰ تن،بیارجمند ۳۰تن، بسطام۶۰تن، مجن۳۰تن و شهر کلاته خیج ۳۰ تن قیر به بافت فرسوده و محدوده های هدف بازآفرینی اختصاص یافته است.