شناسهٔ خبر: 122865 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با آغاز بارش های زمستانی انجام شد؛

برف روبی بیش از ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان سمنان

برف روبی دیماه استان سمنان.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از برف روبی بیش از ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خبر داد و گفت: برای باز نگه داشتن راه‌ها افزون بر ۴۵۰ تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های بعمل آمده از خروجی سامانه‌های هواشناسی، کلیه راهداران و رانندگان سطح استان عملیات برفروبی و نمکپاشی را شروع کرده و با گذشت ۲۴ ساعت همچنان مشغول اقدامات لازم برای برقراری تردد ایمن در سطح راههای تحت پوشش هستند.

صداقت افزود: این سامانه بارشی شهرستان سمنان، دامغان و مهدیشهر را تحت تأثیر قرار داده که این امر موجب شد بخشی از توان لجستیکی برای خدمت به کاربران جاده‌ای بکار گرفته شود و بیش از ۷۰ نفر راننده و راهدار با استفاده از ۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین تمام توان خود را بکار گرفتند تا هیچ راهی مسدود نشود.

وی توضیح داد: محورهای سمنان- دامغان، دامغان-فولادمحله-دشت بو، دامغان-چشمه علی-دیباج،دیباج-گلوگاه، شهمیرزاد-فولادمحله، شهمیرزاد مهدیشهر، شهمیرزاد-چاشم و محورهای روستایی پرور، آبخوری، جام دوزهیر، گرداب و تویه دروار از مهمترین محورهایی بوده اند که در عملیات روز گذشته برف روبی و نمک پاشی شده است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان همچنین با تاکید بر اینکه تردد در جاده های کوهستانی و گردنه های برفگیر با زنجیر چرح امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت راهداران استان به همراه ماشین‌آلات برای ارائه خدمات کامل به کاربران جاده‌ای تا اطلاع ثانوی در آماده باش کامل قرار دارند.

صداقت یادآور شد: مرکز مدیریت راه‌های سمنان همواره و در تمام ایام سال ضمن رصد آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها، از طریق شماره تلفن ۱۴۱ آماده پاسخگویی به مردم است تا سفری ایمن برای کاربران جاده‌ای رقم بخورد.

وی در پایان با اشاره به شرایط جوی ناپایدار استان، بارش برف و لغزندگی سطح جاده‌ها، از کاربران جاده‌ای و مسافران خواست تا قبل از سفر از همراه داشتن وسایل گرمایشی و تجهیزات ایمنی خودرو اطمینان حاصل کنند و با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط لازم در رانندگی مانع از وقوع تصادفات و سوانح جاده‌ای شوند.