شناسهٔ خبر: 122922 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

بارش برف در استان قزوین ۷۵ راه روستایی را مسدود کرد

راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از انسداد ۷۵ راه روستایی این استان به دنبال بارش برف در ۲۴ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: عملیات بازگشایی این راه ها پس از قطع بارش برف از ظهر امروز توسط تیم‌های راهداری آغاز شده است.

وی اضافه کرد: عمده این راه‌های مسدود شده در مناطق الموت، کوهین، تاکستان، بخش مرکزی قزوین، البرز، آبیک و طارم واقع شده‌اند.

حق‌لطفی ادامه داد: در ۲۴ساعت گذشته با شروع بارش برف در تمام محورهای استان قزوین، تیم های راهداری از همان ساعات اولیه با استقرار در جاده‌ها اقدام به برفروبی و نمک پاشی در راه ها کردند و با همت آنها هیچ کدام از راه‌های شریانی استان مسدود نشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در خصوص اولویت بازگشایی راه ها در هنگام بارش برف گفت: این اداره کل بنا بر وظایف ذاتی و سازمانی  نسبت به استقرار نیروهای راهداری و امکانات و ادوات در راهدارخانه ها و گردنه های کوهستانی براساس اولویت راه های شریانی و اصلی اقدام می کند و خدمات و عملیات راهداری در راه های شریانی و اصلی همزمان با شروع بارش برف انجام می شود.

حق‌لطفی خاطرنشان کرد: باتوجه به گستردگی راه های روستایی و مناطق صعب العبور به طول  ۵ هزار کیلومتر، عملیات راهداری زمستانی برای بازگشایی راه‌های مسدود شده در این مناطق پس از قطع بارش و بازگشایی کامل راه های شریانی که کارکرد ملی دارند شروع می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری در هنگام بارش برف و کولاک به مردم توصیه کرد برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها از طریق تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، اطلاعات راه های استان و کشور را دریافت کنند.

قزوین پنجمین استان از نظر تعداد گردنه های برف‌گیر در کشور است.