شناسهٔ خبر: 123067 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی اعلام کرد:

صدور هشدار سطح نارنجی برای نواحی جنوبی کشور/آب گرفتگی معابر بدنبال فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور

باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام صدور هشدار نارنجی برای برخی نواحی جنوب و جنوب شرقی کشور اعلام کرد: بارش ها می تواند همراه با آب گرفتگی معابر ، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها ،  بارش برف و کولاک و انسداد جاده های روستایی در نواحی کوهستانی را به همراه داشته باشد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی را برای امروز ششم دیماه و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در استانهای واقع در سواحل دریای خزر بارش باران پراکنده باران پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در نواحی جنوبی کشور با نفوذ سامانه بارشی شاهد بارش باران خواهیم بود افزود: بارش در نقاط مرتفع این نواحی میتواند به صورت برف تداوم یابد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی فردا بارش ها در نواحی شمالی کشور کاهش ولی در سایر نواحی کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

گودرزی با اعلام اینکه امروز در برخی نواحی شاهد بارش خواهیم بود گفت: بارش ها از روز پنجشنبه در نواحی شمالی کشور مجددا آغاز خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای برخی نواحی جنوب و جنوب شرقی کشور اعلام کرد: این بارش ها می تواند همراه با آب گرفتگی معابر ، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها ،  بارش برف و کولاک و انسداد جاده های روستایی در نواحی کوهستانی را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش آلاینده ها در شهرهای بزرگ تصریح کرد: امروز در شهرهای تهران، کرج، ارومیه و تبریز افزایش آلاینده ها پیش بینی می شود و هوا برای گروه های حساس این مناطق ناسالم است لذا مردم برای حفظ سلامت خود از تردد و ورزش کردن در سطح شهر خودداری کنند.

گودرزی بیشینه دمای امروز تهران را ۹درجه بالای صفر پیش بینی کرد.