شناسهٔ خبر: 123102 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت‌نام ۲۵۷۶ مهندس قمی برای شرکت در آزمون ورود به حرفه دی‌ماه ۱۴۰۱/ آزمون ورود به حرفه مهندسان ۸ و ۹ دی در قم برگزار می‌شود

آزمون نظام مهندسی اصفهان رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در آزمون ورود به حرفه مهندسان تعداد ۲۵۷۶ مهندس قمی برای شرکت در این دوره از آزمون‌ها ثبت‌نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، ابوالفضل علیخانی اظهار داشت: آزمون ورود به حرفه مهندسان روزهای ۸ و ۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ در شهر قم همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: این دوره از آزمون ها در هفت رشته مهندسی شامل معماری (نظارت و اجرا)، شهرسازی، عمران (نظارت، محاسبات و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)، تاسیسات برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، نقشه‌برداری و ترافیک برگزار می‌شود.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه این آزمون‌ها در دو نوبت صبح و عصر هشتم دی ماه و نوبت صبح نهم دی ماه برگزار می‌شود عنوان کرد: محل برگزاری این آزمون ها در دانشگاه قم واقع در بلوار غدیر خواهد بود.

وی افزود: از این تعداد ثبت‌نام کننده، ۱۰۱۸ نوبت صبح هشتم دی ماه در رشته‌های (عمران نظارت، شهرسازی، نقشه‌برداری، ترافیک و معماری نظارت)، ۱۲۴۳ نوبت عصر همین روز در رشته‌های (معماری اجرا، عمران اجرا، مکانیک اجرا و نظارت، برق اجرا و نظارت) و ۲۸۵ نیر نوبت صبح روز نهم دی ماه در رشته‌های (عمران محاسبات، مکانیک طراحی و برق طراحی) در این دوره از آزمون ها شرکت می‌کنند.

وی گفت: از میان کل متقاضیان شرکت در این آزمون، ۲۱۳۹ ثبت نام کننده مرد و و ۴۳۷ ثبت نام کننده زن حضور دارند.

علیخانی خاطرنشان کرد: آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان رقابتی نیست و مطابق دوره‌های قبل افرادی که نمره ۵۰ را کسب کنند به عنوان قبول شده آزمون تلقی می‌شوند.