شناسهٔ خبر: 123106 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش مشارکت شهرداری‌ها برای بن‌بست شکنی نوسازی بافت‌های فرسوده/ پرداخت بیش از ۴۳ هزار ملیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن

ببینید | حضور وزیر راه و شهرسازی در پویش بزرگ بم سفیر نوسازی برای ایران قوی اقدام نوآورانه و افزایش مشارکت شهرداری‌ها برای بن‌بست‌شکنی نوسازی بافت‌های فرسوده، پرداخت بیش از ۴۳ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن و برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی ۸ و ۹ دی با مشارکت ۱۵۷ هزار نفر در کشور بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت شامل تاکید وزیر راه و شهرسازی بر افزایش مشارکت شهرداری‌های برای بن‌بست‌شکنی نوسازی بافت‌های فرسوده در آیین پایانی پویش سفیران نوسازی بم برای ایران قوی ،عملیاتی شدن بیش از ۱۰۱ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن، برگزاری پویش جهادی و سراسری سفیران نوسازی بم برای ایران قوی، اعلام رشد ۲۳۵ درصدی معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات برای نوسازی در بافت فرسوده، الزامی شدن مبحث ۲۳ مقررات ملی وکنترل ساختمان (الزامات ترافیکی) برای تمامی ساختمان‌ها از یکسال دیگر، پرداخت بیش از ۴۳ هزار ملیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن، انعقاد قرارداد خودمالکی بیش از ۶۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن، پیگیری روند اجرای ۷۵۷ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی در مناطق شهری و روستایی و برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی ۸ و ۹ دی با مشارکت ۱۵۷ هزار نفر در کشور است.

اقدام نوآورانه و افزایش مشارکت شهرداری‌ها برای بن‌بست شکنی نوسازی بافت های فرسوده

مهرداد بذرپایش عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه عقب‌ماندگی‌های بخش مسکن با تقویت و تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده، جبران می‌شود؛ بر سهم قابل توجه این بخش در تولید مسکن تأکید کرد و گفت: راهبرد وزارت راه و شهرسازی افزایش میزان مشارکت شهرداری‌ها و انجام اقدامات نوآورانه برای بن‌بست شکنی نوسازی بافت های فرسوده است.

انتظار افزایش نوسازی و مقاوم‌سازی بناها بعد از برگزاری پویش جهادی بم

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار،کاهش زمان صدور پروانه به دو ماه، تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه‌ها، استفاده از وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن در زمان نوسازی، استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت نهضت ملی مسکن و تسهیلات ویژه نوسازی را از جمله مشوق‌هایی دانست که شهروندان می‌توانند هنگام نوسازی واحدهای مسکونی خود از آن‌ها استفاده کنند.

برگزاری رویداد بزرگ و سراسری «سفیران نوسازی بم برای ایران قوی »

اولین روز از رویداد بزرگ و سراسری سفیران نوسازی بم برای ایران قوی با حضور سفیران نوسازی در۳۵ شهر از ۱۰۰ شهر بزرگ کشور که میزان بافت فرسوده در آن‌ها بالاست، آغاز شد.

نظارت بر ساخت وسازها، رکن مهم نوسازی است

آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار کرد: هم‌اکنون واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده نه تنها تاب مقاومت در برابر زلزله کمتر از ۶ ریشتر را ندارند، بلکه ممکن است در برابر دیگر حوادث طبیعی مانند سیل نیز بر سر ساکنان آوار شوند، بنابراین چاره‌ای جز شتاب بخشی به جریان نوسازی نداریم.

رشد ۲۳۵ درصدی معرفی متقاضیان تسهیلات بانکی برای نوسازی واحدهای فرسوده

آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از رشد ۲۳۵ درصدی معرفی متقاضیان تسهیلات بانکی برای نوسازی واحدهای فرسوده طی یک سال اخیر در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

اخذ سند برای اختصاص ۳ هزار و ۷۵۰ هکتار زمین مازاد دولتی به ساخت مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از اخذ سند برای ۳هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی در اختیار دستگاه‌های دولتی در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن با همکاری سازمان ثبت اسناد کشور خبر داد.

پرداخت بیش از ۴۳ هزار ملیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن

عسکری سرپرست بانک مسکن از افتتاح حساب ۷۸۶ هزار و ۹۴۷ نفرمتقاضی طرح نهضت ملی مسکن نزد بانک خبر داد و گفت: بانک تاکنون با ۱۹۶ هزار و ۵۷۰ واحد به مبلغ ۶۶ هزار و ۷۹۸ میلیاردتومان قرارداد منعقد کرده است.

انعقاد قرارداد خودمالکی بیش از ۶۵ هزار واحد نهضت ملی

عضو هیات مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۶۵ هزار و ۶۶ واحد به مبلغ ۲۲ هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان خبر داد.

افزایش توان تسهیلات‌دهی بانک مسکن با افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک

سرپرست بانک مسکن افزایش سرمایه این بانک از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی را دارای آثار مثبتی در جهت اجرای برنامه‌های دولت در حوزه مسکن عنوان کرد.

ضرورت طراحی الگوی مهندسی در حوزه صنعتی‌سازی ساخت مسکن

سرپرست بانک مسکن صنعتی‌سازی را ضرورت اصلی کشور در حوزه ساخت مسکن عنوان کرد که نیازمند الگوی مناسب مهندسی است.

پیگیری روند اجرای ۷۵۷ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی در مناطق شهری و روستایی

پیگیری روند اجرای ۷۵۷ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی در مناطق شهری و روستایی، افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در تهران، سایر کلانشهرها، مراکز استان ها و مناطق روستایی و ثبت‌نام سازندگان بخش خصوصی و متقاضیان دارای زمین ‌(خودمالک) جهت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به تعداد بالغ بر ۳۳۳ هزار واحد مسکونی بخشی از عملکرد ۸ ماهه معاونت مسکن و ساختمان در دولت سیزدهم است.

مبحث ۲۳ مقررات ملی و کنترل ساختمان از یکسال دیگر برای تمامی ساختمان‌ها الزامی می‌شود

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اعلام اینکه مبحث جدیدی تحت عنوان الزامات ترافیکی به مباحث ۲۲ گانه قبلی افزوده شده است از الزامی شدن این مبحث از سال دیگر در طراحی و اجرای تمامی ساختمان‌ها خبر داد.

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی ۸ و ۹ دی با مشارکت ۱۵۷ هزار نفر در کشور

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای ۸ و ۹ دی با مشارکت ۱۵۷ هزار نفر در هفت رشته مهندسی و در ۸۰ شهر و ۱۰۴ حوزه امتحانی خبر داد.

بازدید مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن و بازرس ویژه مدیرعامل از شهر جدید بهارستان

مدیرکل اداره توسعه امور مسکن و بازرس ویژه مدیرعامل شرکت عمران مادر تخصصی شهرهای جدید از شهر جدید بهارستان طی ماموریتی یک روزه بازدید کردند.

بیش از ۱۰۱ هزار واحد مسکن نهضت ملی شهری توسط بنیاد مسکن وارد فاز اجرا شد

حمیدرضا سهرابی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از عملیاتی شدن ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی شهری طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت آن بنیاد خبر داد.

اجرای بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها و روستاهای فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس از اجرای بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها و روستاهای فارس خبر داد و گفت: در برنامه است تا پایان سال جاری ۳ هزار و ۴۰۰ واحد در شهرها و روستاهای استان به بهره‌برداری برسد.

اجرای بیش از ۸ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اعلام اینکه در مجموع ۸ هزار و ۳۶ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر تحت مسئولیت بنیاد در حال اجراست ۵ هزار و ۶۵۳ واحد از این واحدها را شامل طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها عنوان کرد.