شناسهٔ خبر: 123138 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی عنوان کرد؛

تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل محور«زیرآب» محلات

مهندس انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه محور«زیرآب» محلات در سفر ریاست جمهوری به استان گفت: با اعتبارات مشخص شده مقرر شد در برنامه‌ای دوساله این محور احیا شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( استان مرکزی)، حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار کرد: جاده زیرآب - محلات یکی از مسیرهای پرتردد استان است که متاسفانه هر ساله به علت ناایمن بودن، ده‌ها هموطن در سوانح رانندگی در این جاده، جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه محور«زیرآب» محلات افزود: با اعتبارات مشخص شده مقرر شد در برنامه‌ای دوساله این محور احیا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: از ۱۶ کیلومتر مسیر ۴.۵ کیلومتر زیر بار ترافیک و ۴.۵ کیلومتر دیگر نیز یک لایه آسفالت شده و مابقی مسیر نیز در مرحله زیرسازی است.

انعامی با بیان اینکه مناقصه پروژه برگزار و پیمانکار مشخص شده است ادامه داد: امیدواریم تا دو ماه آینده پیمانکار در محل مستقر شده و با تخصیص اعتبارات و سرعت مناسب بحث دو بانده شدن مسیر تکمیل شود.

وی با بیان اینکه این محور در حال حاضر دوطرفه است اضافه کرد: بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی محور زیرآب از ابتدای سال تاکنون ۱۵ نفر فوتی و ۴۰ نفر مصدوم داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: جاده زیرآب به لحاظ آمار تصادفات و حوادث محور بحرانی استان محسوب می‌شود و ترافیک آن نیز به علت وجود مناطق گردشگری در این محدوده  بالاست و جاده دو طرفه با این وضعیت جوابگوی آن نیست.