شناسهٔ خبر: 123202 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک ماه گذشته؛

۲۱۴ پروانه عبور بارهای ترافیکی در قزوین صادر شد

بارهای ترافیکی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از صدور ۲۱۴ پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان طی ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، ابراهیم شنوافلاح گفت: بارهای ترافیکی به آن دسته از بارهایی گفته می شود که از نظر ابعاد، وزن و طول و ارتفاع دارای مقادیری بیش از حد استاندارد هستند و حمل و جابه‌جایی آنها در شرایط عادی مجاز نیست چون موجب حوادث و خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی می‌شوند.

وی اضافه کرد: در پروانه‌ عبور بارهای ترافیکی به منظور ارتقای ایمنی و حفاظت از جاده و جلوگیری از بروز اختلال در تردد سایر وسایل نقلیه مواردی چون سرعت و مسیر مجاز، ساعت حرکت و مقررات دیگر بسته به نوع و وزن و ابعاد و ارتفاع آن درج می شود که راننده ملزم به رعایت آنها است.

شنوافلاح در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات این اداره در یک ماه اخیر از اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها خبر داد و گفت:این طرح در ماه گذشته در  ۲۶ مدرسه حاشیه راه اجرا و علاوه بر فعالیت‌های مربوط به ایمن سازی فیزیکی اطراف مدارس ۱۶۰ قلم لوازم فرهنگی در حوزه ایمنی و ترافیک بین این مدارس توزیع شد.

به گفته وی در راستای ارتقای ایمنی موتورسواران نیز ۱۱۵عدد کلاه ایمنی بین راکبان موتورسیکلت در مناطق محروم و حاشیه راه‌ها اهدا شد.

رئیس اداره ایمنی وترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، انجام ۱۰ گشت نظارت بر حمل مواد خطرناک و ۲۸ گشت کنترل اضافه تناژ را از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت عنوان کرد.