شناسهٔ خبر: 123374 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماهه امسال؛

۷۸ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی در راه‌های شریانی استان قزوین اجرا شد

روکش آسفالت رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از اجرای روکش آسفالت تقویتی در ۷۸ کیلومتر از راه های شریانی این استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جبار قهاری رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: این میزان آسفالت تقویتی در راستای ارتقای ایمنی و افزایش طول عمر جاده در راه های شریانی کریدوری وغیر کریدوری شامل آزادراه قزوین-زنجان، قزوین-آبیک، قزوین-شامی‌شاپ، قزوین-بوئین‌زهرا-ساوه، آزادراه و محور قدیم قزوین-رشت، رحیم‌آباد-دانسفهان-بوئین‌زهرا-اشتهارد، قزوین-الموت و مسیر دانسفهان-تاکستان-شامی‌شاپ-ابهر اجرا شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات مربوط به نگه داری راه ها با هدف ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای و کاهش استهلاک خودروها در سه بخش شامل لکه گیری و درزگیری، روکش آسفالت تقویتی و عملیات آسفالت حفاظتی رویه راه‌ها انجام می شود.

قهاری در ادامه از انجام ۷۲کیلومتر عملیات آسفالت حفاظتی در محورهای استان طی این مدت خبر داد و گفت: آسفالت حفاظتی نوعی از آسفالت است که به منظور حفظ کیفیت و بهسازی رویه های موجود آسفالت انجام و با به تاخیرانداختن فرسودگی و خرابی رویه راهها نقش زیادی در کاهش هزینه های نگهداری راه دارد.

وی با اشاره به نوع و میزان آسفالت حفاظتی اجرا شده گفت: عملیات اجرا شده شامل ۳۳کیلومتر فوگ‌سیل، ۱۲.۵کیلومتر اسلاری سیل و. ۳۶.۵ کیلومتر میکروسرفیسینگ بوده است.

قهاری افزود: اقدامات این اداره کل در بخش لکه گیری راه های شریانی نیز در سطح ۸۰ کیلومتر از راه های شریانی انجام و ۵۵هزار و ۷۵۰ تن آسفالت برای آن مصرف شده است.

استان قزوین دارای ۶هزار و ۷۰۵کیلومتر راه شامل هزار و ۳۷۲کیلومتر راه شریانی و ۵هزار و ۳۳۲ کیلومتر راه روستایی است.