شناسهٔ خبر: 123487 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

هر گونه ساخت و ساز در حریم‌ راه‌ها ممنوع است

راهداری زنجان مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به ممنوعیت‌های ساخت و ساز در ۱۰۰ متری حریم راه‌ها تاکید کرد: با هر گونه ساخت و ساز در حریم راه‌ها مخالف هستیم چرا که عدم توجه به این موضوع، منجر به افزایش ترافیک در نزدیکی شهرها و افزایش نقاط حادثه‌خیز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان زنجان)، نشست مشترک انجمن‌های صنفی کشوری و انجمن‌های صنفی استان‌های زنجان و قزوین با موضوع «رسیدگی به مسائل و مشکلات مجتمع‌های بین راهی» دوشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ در محل سالن کنفرانس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان برگزار شد.

​غلامحسین دغاغله، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این نشست، برگزاری چنین جلساتی را در رفع مشکلات موثر دانست و با اشاره به مسائل مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و سوخت مجتمع‌های خدماتی، اعلام کرد: رفع این دست از مشکلات به تنهایی از دست ما خارج است اما معتقدیم با پیگیری‌های مداوم قطعا حل شدنی است.

این مسئول با اشاره به پیگیری‌های متعدد در خصوص اخذ معافیت مالیات بر ارزش افزوده در بخش کالا و اخذ نتایج مورد انتظار گفت: معتقدیم با جمع‌آوری مستندات و پیگیری می‌توانیم بخش خدمات (مجتمع‌های خدماتی رفاهی) را نیز از پرداخت مالیات معاف کنیم.

دغاغله با اشاره به هزینه‌های مجتمع‌های رفاهی و خدماتی از جمله هزینه‌های کارگری، با یادآوری مشکلات سازمان متبوع در مباحث تامین سوخت موردنیاز مجتمع‌ها در چند سال اخیر، ابراز امیدواری کرد تا با مکاتبات انجام گرفته و تشکیل جلسات مشترک تخصصی با اعضای کانون‌های صنفی و تدوین مستندات دقیق، این مشکل نیز حل و فصل شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به قوانین مربوط به حریم راه‌ها و تاسیسات منفرد اشاره کرد و افزود: در مورد ممنوعیت ساخت و ساز در ۱۰۰ متری حریم باید گفت که به هیچ عنوان مجوزی برای احداث و ایجاد راه دسترسی صادر نمی‌شود چرا که عدم توجه به این موضوع منجر به افزایش ترافیک در نزدیکی شهرها و افزایش نقاط حادثه‌خیز می‌شود.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: ما معتقدیم هر خدماتی که قرار است در حریم راه‌ها ارائه شود باید در قالب مجتمع‌های خدماتی رفاهی باشد.