شناسهٔ خبر: 12362 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی قزوین:

افزایش تعداد نامزدها نشانه مشارکت بالای مهندسان در انتخابات است

حامد مانی فر رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مهندسی قزوین با اشاره به‌ افزایش تعداد نامزدها در انتخابات امسال، نشانه مشارکت بالای جامعه‌مهندسان در برگزاری انتخابات ۱۶ مهرماه دانست و گفت: ابلاغیه دکتر آخوندی مشوقی برای حضور هرچه بیشتر اعضا در این رأی‌گیری است.

حامد مانی‌فر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این‌باره بیان کرد: وقتی بنا به دستور وزیر ۱۳ نفر از نامزدی در انتخابات انصراف می‌دهند و به جای آن ۳۱ نفر جایگزین می‌شوند خود نشان‌دهنده استقبال مهندسان از شرایط جدید و مشارکت بالای آن‌ها برای حضور در انتخابات در ابتدای راه است.

مانی‌فر در ادامه تأکید کرد: با توجه به این شرایط کاملا مشهود است که ابلاغیه دکتر آخوندی و تغییرات ناشی از آن خود بهترین مشوق برای تمامی اعضای سازمان نظام مهندسی برای حضور در انتخابات پیش‌رو به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای حکم وزیر و استعفای کاندیداها از یک شغل، یک فرصت اشتغال برای دیگران هم آزاد شد بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۹۴ داوطلب در استان داریم که به یقین تعداد رأی‌دهندگان نیز همانند آن افزایش یافته و از استقبال خوبی برخوردار خواهد بود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی قزوین در بخش دیگری از سخنانش مجاز نبودن برخی مهندسان به دلیل عدم پرداخت حق عضویت‌شان در سال ۹۳ را یکی از دلایل کاهش احتمالی حضور رأی‌دهندگان در این انتخابات اعلام کرد و گفت: بعضی از مهندسان به دلیل درآمد ناکافی در سال ۹۳ نتوانستند حق عضویت خود را به طور کامل بپردازند که بنا به قوانین موجود در حال حاضر امکان حضور در انتخابات را ندارند، به تصور من برداشته شدن این قانون نیز می‌تواند در افزایش آمار رأی‌دهندگان تأثیر زیادی داشته باشد.

مانی‌فر در این خصوص مجاز بودن شرکت تمامی افرادی که کارت عضویت سه ساله دارند در انتخابات را یکی از مهمترین عوامل برای جلب مهندسان در انتخابات دانست و گفت: هم اکنون اقداماتی نظیر اطلاع رسانی به وسیله سایت و شبکه‌های اجتماعی نیز بین مهندسان در حال انجام است که خود نیز تأثیر بسزایی در این امر دارد.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی همچنین اضافه کرد: تا کنون انتخابات نظام مهندسی همانند امسال در جامعه مطرح نشده و در مطبوعات نیز منعکس نشده بود، با توجه به این اتفاق مهندسان وقتی شاهد تمام شدن دوره کاری یک طیف صاحب نفوذی در نظام مهندسی باشند خود به این فکر می‌افتند که در صحنه حضور پیدا کرده و باهدف بهتر کردن شرایط افراد دیگری را جایگزین گروه قبلی کنند.

 حامد عبدالرزاقی سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان نیز در گفتگویی دیگر درباره شیوه‌نامه تبلیغاتی انتخابات نظام مهندسی ساختمان گفت: این شیوه‌نامه که براساس پیشنهاد شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور تایید شده بود از سوی وزارت راه و شهرسازی با هدف ایجاد وحدت رویه در تبلیغات انتخابات و همچنین با هدف کاهش هزینه‌های زاید و تبعات سو تبلیغات تدوین شده است.

وی افزود: بر اساس این شیوه‌نامه کاندیداهایی که اسامی آنها از سوی هیات اجرایی انتخابات اعلام شده از زمان انتشار آگهی در مورخ یکم مهرماه الی ساعت ۸ صبح روز ۱۵ مهر مجاز به انجام تبلیغات هستند.

عبدالرزاقی در پایان اعلام کرد: رعایت اخلاق حرفه‌ای، انسانی و اسلامی از موارد تأکید شده در آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و همچنین شیو‌ه‌نامه برگزاری انتخابات به شمار می‌رود./

نظر شما