شناسهٔ خبر: 123681 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهور از کمربندی جنوبی شهرستان بهارستان بازدید کرد

بهارستان رئیس جمهور در ادامه سفر به شهرستان بهارستان از طرح نیمه کاره و راکد کمربندی جنوبی این شهرستان بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت و آخرین وضعیت این طرح قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی این طرح از سال ۹۴ شروع شده و هفت سال است که با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی راکد مانده است. بهره‌برداری از این طرح تاثیر قابل توجهی در ترافیک محدوده بهارستان، رباط کریم و اسلامشهر دارد که باعث کاهش ترافیک جاده قدیم تهران - ساوه، آزادراه تهران - ساوه و آزادراه تهران - قم می شود.

همچنین این کمربندی دسترسی شهرستان‌های مذکور به فرودگاه امام را تسهیل می‌کند، طرح مذکور در سال ۱۳۹۹ به دلیل کمبود اعتبار و وجود معارضین ملکی متوقف شد اما با تخصیص اعتبار می تواند در عبور و مرور و همچنین ترافیک نقش بسزایی داشته باشد.

رییس جمهور کشورمان در ادامه بازدیدهای امروز خود ، بازدید  میدانی از بافت فرسوده شهرستان بهارستان را هم جزو برنامه های خود قرار داده است تا در جریان پیشرفت فیزیکی بافت های فرسوده شهرستان قرار گیرد.

در سفر یک روزه رئیس جمهور به شهرستان بهارستان در استان تهران، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و دیگر وزرا و معاونان، رئیس جمهور را همراهی کردند.

رئیس‌جمهور پیش از این، به شهرستان های اسلامشهر، پاکدشت، پردیس، قدس، ملارد، شهریار، ورامین، قرچک، پیشوا و رباط کریم سفر کرده و تصمیماتی برای رفع مشکلات این مناطق گرفته است.

شهرستان بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر سه شهر نسیم شهر، گلستان و صالحیه در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرهای پر تراکم با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.