شناسهٔ خبر: 124180 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز

سرما کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور خبر داد و لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز را یادآور شد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: امروز صبح در ایستگاه سراب دمای کمینه ۲۷ درجه زیر صفر،تخت سلیمان در آذربایجان ۲۰درجه زیر صفر، بستان آباد ۱۹، قوچان ۱۷،  زاکانیان و دهگلان هم با دمای ۱۷ درجه زیر صفر به ترتیب سردترین مناطق کشور بودند.

گودرزی افزود: در استان تهران هم فیروزکوه با دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین ایستگاه استان تهران بود و دما در شهر تهران به ۱ درجه زیر صفر رسید.

وی تشریح کرد: در خصوص سرمای هوا تا صبح شنبه هفته آتی کاهش دما را داریم و این هوای سرد تا اوایل هفته آتی در کشور ماندگار است و صرفه جویی  در مصرف گاز از سوی هم وطنان را می‌طلبد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در اردبیل، گیلان، غرب مازندران،قم، مرکزی، اصفهان و بخش‌های جنوبی کشور، غرب یزد، کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شمال خراسان رضوی،دامنه های جنوبی البرز، تهران و البرز  شاهد بارندگی هستیم.

وی با بیان این که فردا بارش‌ها در سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز ادامه دارد، گفت: روز جمعه سامانه بارشی بعدی از سمت جنوب غرب وارد کشور می شود و در جنوب غرب و  غرب، استان‌هایی مثل ایلام، خوزستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد بارندگی شدید خواهند داشت و این بارندگی ادامه دارد و به تدریج به مرکز، شرق و شمال شرق می‌رسد.

گودرزی ادامه داد: از امروز تا روز جمعه دریای خزر، تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس مواج متلاطم خواهد بود و تهران آسمانی ابری تا نیمه ابری همراه با بارش پراکنده برف خواهد داشت.

همچنین کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز صبح دمای کمینه در ایستگاه مهرآباد ۱ درجه زیر صفر شد و بیشینه دما به ۳ درجه بالای صفر می‌رسد.