شناسهٔ خبر: 124340 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار سیستان وبلوچستان از عملیات ساخت باند دوم در محورهای زاهدان _ زابل و زاهدان_بیرجند

استاندار سیستان محمد کرمی استاندار سیستان وبلوچستان به همراه معاون امنیتی انتظامی و مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان از عملیات ساخت باند دوم در محورهای زاهدان _ زابل و زاهدان_بیرجند بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرساری از سیستان و بلوچستان، محمد کرمی استاندار سیستان وبلوچستان به همراه معاون امنیتی انتظامی و مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان از عملیات ساخت باند دوم در محورهای  زاهدان _ زابل و زاهدان_بیرجند بازدید کرد.

 به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان مرزی بودن استان سیستان و بلوچستان و مجاورت با چند استان بزرگ مسافرپذیر باعث شده که شاهد افزایش حجم سفرها در راههای ارتباطی استان باشیم که نیاز به دوباند شدن جاده‌ها را بیش از پیش محسوس می‌کند.

عطاء اله اکبری با بیان اینکه تخصیص به‌موقع اعتبارات مورد نیاز از مهمترین مولفه‌ها در سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های دوبانده‌سازی سیستان و بلوچستان است، گفت: این اداره کل در حال حاضر ساخت افزون بر ۱۴۰ کیلومتر پروژه راهسازی را در دستور کار کار دارد که در صورت تخصیص به موقع منابع مالی ۷۱ کیلومتر از آن را تا پایان سالجاری به بهره برداری برساند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان هزینه سنگین ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه را بیش از ۲۰میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه های این اداره کل تامین امکانات پشتیبان برای کارگاههای راهسازی با اشتغالزایی بیش از سه هزار نفر است.

اکبری تاکید کرد: تمام تلاش این اداره کل با توجه به اهمیت توسعه شبکه راهها در رشد ترانزیت و تجارت و افزایش سرعت انتقال بار و مسافر و همچنین ایمنی سفر بر این است با جذب منابع ملی و استانی تا سه سال آینده مسله ساخت بزرگراه در این استان به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: ارتقای کیفیت جاده‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان زیرساخت لازم جهت توسعه و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری را در این منطقه فراهم می‌کند و این امر اهتمام ما را برای سرعت‌دهی به ساخت محورهای مواصلاتی استان افزایش می‌دهد.

بازدید استاندار سیستان وبلوچستان از عملیات ساخت باند دوم در محورهای  زاهدان _ زابل و زاهدان_بیرجند

بازدید استاندار سیستان وبلوچستان از عملیات ساخت باند دوم در محورهای  زاهدان _ زابل و زاهدان_بیرجند