شناسهٔ خبر: 124348 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین مطرح کرد؛

تلاش برای تامین مسکن اقشار مختلف شهرستان نایین

مهدی علمی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین با اشاره به تلاش‌های بعمل آمده در راستای تامین مسکن اقشار مختلف این شهرستان گفت: ۴.۵ هکتار زمین جهت ساخت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای نایین و انارک واگذار شده و۱۰ قطعه زمین جهت تامین مسکن ۲۰ خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی این شهرستان اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی علمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در خصوص اقدامات بعمل آمده در حوزه مسکن و ساختمان این شهرستان اظهار داشت: در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ۴.۵ هکتار اراضی برای ساخت واحدهای این طرح واگذار شده است.  

وی افزود: از این میزان اراضی، ۳.۷ هکتار در شهر نایین برای ساخت ۲۳۶ واحد نهضت ملی و حدود هشت هزار و ۱۰۰ مترمربع در شهر انارک بوده است. رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین اذعان داشت: در راستای تامین اراضی مورد نیاز این طرح، با پیگیری های بعمل آمده ۱۵ هکتار از اراضی داخل حریم شهر نایین و پنج هکتار از اراضی داخل حریم شهر انارک به محدوده این دو شهر الحاق شد.  

وی افزود: سه قطعه زمین سازمان جهاد کشاورزی در مجموع به مساحت شش هزار و ۴۳۵ متر مربع به نام سازمان ملی زمین و مسکن تغییر نمایندگی یافت و مقرر است در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای کارکنان واجد شرایط جهاد کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.  

علمی در خصوص دیگر اقدامات بعمل آمده در راستای تامین مسکن اقشار مختلف این شهرستان عنوان کرد: ۱۰ قطعه زمین جهت تامین مسکن ۲۰ خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی (دارای حداقل دومعلول) اختصاص داده شد.  

وی اذعان داشت: در حوزه بازآفرینی شهری این شهرستان با توجه به برنامه ریزی های بعمل آمده در زمینه‌ احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های قدیمی، فرسوده و ناکارآمد شهری، مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان به شهرداری نایین جهت بهسازی بافت فرسوده محله محمدیه اختصاص داده شد.