شناسهٔ خبر: 12435 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

تفاهم‌نامه‌اي براي توسعه ناوگان تاكسيراني فرودگاه مهرآباد

فرودگاه امام خمینی(ره) با امضاي تفاهم‌نامه ميان شركت تاكسي‌گشت فرودگاه بين‌المللي مهرآباد تهران و صندوق كارآفريني اميد استان تهران، زمينه ارائه خدمات باكيفيت‌تر از پيش در حوزه تاكسيراني به مسافران اين فرودگاه فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهزسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌های كشور؛ این نخستین تفاهم نامه میان فرودگاه‌های كشورمان با صندوق كارآفرینی امید محسوب می‌شود كه به ارزش ریالی یك میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان منعقد شد تا زمینه توسعه و نوسازی ناوگان تاكسیرانی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران با ۵۰ دستگاه خودروی سمند EF۷ فراهم شود.

براساس این تفاهم‌نامه، به درخواست‌كنندگان تسهیلاتی معادل ۸۰ درصد ارزش خودرو با نرخ سود ۴ درصد و در نظر گرفتن زمان تنفس شش ماهه برای بازپرداخت آن طی یك دوره ۵ ساله واگذار میشود و صندوق كارآفرینی امید استان تهران از اكنون آماده پرداخت این تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط است.

در جریان امضای این تفاهم‌نامه كه در شركت فرودگاه‌های كشور با حضور علی رستمی، مدیركل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران و پرویر رضاییان، مشاور مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور صورت گرفت،  علیرضا سعیدی، معاون تجهیز و تخصیص منابع مالی صندوق كارآفرینی امید از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران به عنوان فرودگاه پایلوت برای انجام چنین تفاهم‌نامه‌ای نام برد و گفت: در صورت موفقیت، این طرح در سایر فرودگاه ‌های كشور به ویژه فرودگاه‌های محروم و نیازمند به تجهیز و نوسازی ناوگان تاكسیرانی انجام خواهد شد.

سعیدی افزود: امضای این تفاهم‌نامه را می‌توان اقدامی در جهت اجرای طرح تحول خدمات فرودگاهی برشمرد كه در راستای ارائه خدمات باكیفیت در فرودگاه‌های كشورمان آغاز شده است.

به گفته وی، خودروهایی كه براساس این تفاهم نامه به ناوگان تاكسیرانی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران اضافه خواهند شد، به دستگاه‌های كارات‌خوان، جی پی اس و تاكسی‌متر مجهز خواهند بود تا بتوانند خدماتی مناسب را به مسافران هوایی ارائه دهند.

نظر شما