شناسهٔ خبر: 124467 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار هواشناسی نسبت به نفوذ سامانه بارشی به جنوب و شرق/خطر سیلاب در ۴ استان کشور

باران/سیل سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به نفوذ سامانه بارشی و پیامدهای آن به برخی استان های دیگر به ویژه استان‌های بوشهر، فارس، شمال هرمزگان و جنوب کرمان با خطر وقوع سیلاب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، «بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد، در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف و رخداد مه» از دوشنبه به استان بوشهر، سه شنبه «نیمه غربی خوزستان، جنوب اصفهان، یزد، شمال کرمان، جنوب خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان» و چهارشنبه به «شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی» نفوذ می‌کند.

این سامانه آثار مخاطره آمیز همچون «لغزندگی جاده‌ها و اختلال در عبور و مرور با خودرو شخصی، احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر، کاهش دید، یخ زدگی در نواحی سردسیر، کولاک برف در محورهای کوهستانی، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل» در پی دارد.

توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه از سفرهای غیر ضروری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب شود،‌همچنین به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ و سوخت کافی در هنگام سفرهای ضروری با خودرو الزامی است.

همچنین تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان در کشاورزی ، آمادگی شهرداری‌ و سازمان‌های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان و مه در جاده‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه می‌شود.