شناسهٔ خبر: 124495 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد؛

ضرورت تقویت و توسعه مولفه‌های استقرار مدیریت موثر در پایانه های مرزی

حمیدرضا شهرکی‌ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری وحمل‌ و نقل جاده‌ای به همراه مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک این سازمان در سفر یک روزه به استان آذربایجان غربی به ضرورت تقویت و توسعه مولفه های استقرار مدیریت موثر در پایانه های مرزی تأکیدکرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید رضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ضمن تاکید بر اقدامات فراگیر جهت توسعه ترانزیت، در نشست با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی و مدیر و کارکنان پایانه مرزی سرو، مولفه های استقرار مدیریت موثر در پایانه های مرزی را شامل تامین زیرساخت ها، تجهیزات و امکانات، اصلاح و بهبود فرایندها و رویه ها، بهره مندی از نیروهای با مهارت و دانش کافی و به روز، ایجاد یک فضای هم افزا و هماهنگ و شفاف سازی با استفاده از تبادل اطلاعات در قالب ارتباط سامانه ها برشمرد.

وی تاکید کرد: با توجه به سرمایه گذاری انجام شده در پایانه ها و طرح های توسعه بر اساس طرح های جامع پایانه های مرزی می بایست برنامه ریزی لازم جهت تردد روان و کاهش استهلاک امکانات، تجهیزات و ابنیه ناشی از توقف های بی مورد و اقدامات موازی در دستور کار جدی نشستهای دستگاههای مستقر در پایانه مرزی قرار گیرد.

شهرکی بر برنامه ریزی جهت ارائه خدمات مناسب و بالفعل رساندن ظرفیتهای بالقوه در حوزه گردشگری و توسعه تجارت چمدانی جهت افزایش ترددها در مبادی ورودی و خروجی زمینی کشور اشاره کرد و گفت:فعالیت شرکتهای حمل و نقل مسافر در پایانه های مرزی باید ساماندهی شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه این سفر با حضور در دفتر فرمانده نیروی انتظامی این استان ضمن دیدار و گفتگو با فرمانده و مقامات و مسئولین نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی با سردار مومنی رئیس پلیس راه کشور نیز دیدار و گفتگو کرد.

شهرکی در این دیدار نیز بر نقش پلیس راه در برخورد با اضافه تناژ برای حفظ و نگهداری از محورهای مواصلاتی تاکید کرد و افزود : پلیس راه می‌تواند در ساماندهی وانت بار ها و جلوگیری از فرار بار هم همیار موثر و بزرگی برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور باشد.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی درخصوص مباحث مطرح شده در نشست با معاون حمل و نقل سازمان اظهارداشت : افزایش محدوده پایانه مرزی سرو و دیوار کشی در آن جزو موارد بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد جلسه و تصمیم گیری نهایی با حضور مقامات استانی و سازمانی به زودی برگزار شود.

وی افزود: در این جلسه همچنین بر لزوم توجه به جذب سرمایه گذار برای ساخت تیرپارک و احداث مجتمع خدماتی و رفاهی با توجه به تردد کامیونها و مسافرین از مسیر توسعه یافته ارومیه - سرو تاکید و مقرر شد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کریدور مسافری پایانه مرزی سرو از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفتنی است دیدار صمیمی با مدیران و مسئولان انجمن های صنفی رانندگان ، موسسات و شرکت‌های حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر آذربایجان غربی و استماع مسائل و مشکلات این صنف از دیگر برنامه های سفر معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به آذربایجان غربی را شامل بود.