شناسهٔ خبر: 124506 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم سرماو یخبندان تا آخر هفته در بیشتر استان‌های کشور/افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت

برف کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم سرما و یخبندان تا آخر هفته در بیشتر استان‌های کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز دوشنبه ۲۶ دی ماه و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در برخی مناطق جنوب و جنوب غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد و از امروز بعداز ظهر ورود سامانه بارشی جدید را از سمت جنوب غرب کشور شاهد خواهیم بود که در بوشهر و برخی مناطق استان‌های خوزستان، جنوب و غرب فارس بارش‌ها آغاز می‌شود.

وی افزود: فردا سه‌شنبه این سامانه بارشی درخوزستان، بوشهر، فارس، نیمه غربی و شمالی هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، کرمان، یزد و بخشی از مناطق خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان موجب بارندگی می‌شود و بارش‌ها در این مناطق تا روزهای پایانی هفته با شدت و ضعف ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش‌ها برای فردا در حد هشدار نارنجی در بوشهر، جنوب خوزستان، فارس و جنوب کهگیلویه و بویر احمد خواهد بود و بارش شدید باران را موجب می‌شود.

به گفته گودرزی، بارش شدید برف و کولاک و کاهش دید در ارتفاعات و دامنه استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، فارس و جنوب اصفهان پیش‌بینی می‌شود که موجب اختلال در سفرهای بیم شهری و داخل شهری می‌شود. به همین دلیل این مناطق با اختلال در فعالیت‌های عمرانی، جاری شدن روان آب‌ها و بالا آمدن  ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها مواجه می‌شود که هموطنان باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و اجتناب از سفرهای غیر ضروری به این مناطق، فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو تا بهتر شدن شرایط توصیه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از لحاظ برودت هوا تا آخر هفته در بیشتر مناطق کشور سرما و یخبندان ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز صبح در سراب کمینه دما به ۲۰ درجه زیر صفر رسید و خیرآباد زنجان، سرخس و سلطانیه دمای منفی ۱۸ درجه زیر صفر را تجربه کردند، کمینه دما در فرودگاه اردبیل نیز به ۱۷ درجه زیر صفر رسید که به ترتیب سردترین مناطق کشور شدند.

گودرزی از تداوم سرمای هوا و یخبندان در تهران طی روزهای آینده خبر داد و گفت: در ایستگاه مهرآباد کمینه دما ۴ درجه زیر صفر شد، از امروز به بعد نیز با توجه به پایداری هوا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را برای تهران و شهرهای صنعتی و پر جمعیت خواهیم داشت.