شناسهٔ خبر: 124635 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار سمنان خبر داد؛

تخصیص اعتبار ویژه برای رفع نقاط پرحادثه استان سمنان

استاندار سمنان استاندار سمنان بر سیاست و نگاه دولت سیزدهم در راستای کاهش تصادفات تاکید کرد و از تخصیص اعتبار برای رفع نقاط پرحادثه استان در اولین دیدار خود با وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در حاشیه بازدید از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار داشت: جاده‌های استان سمنان با میزبانی از ۲۰ میلیون مسافر عبوری در سال و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) سالانه شاهد حجم تردد بالایی است و با توجه به اینکه یکی از پهناور ترین استان‌های کشور است تلاش همگانی برای کاهش تصادفات و مدیریت هرچه بهتر ترددها الزامی است.

وی به اقدامات و خدمات مجموعه راهداری استان به مردم اشاره کرد و گفت: مجموعه راهداری استان، همواره به‌صورت جهادی پای کار بوده و در زمان سیل، برف و ایام پیک سفر در طول شبانه روز خدمات خوبی به زائران آقا علی بن موسی الرضا(ع) ارائه داده‌اند و شایسته تقدیرند.

هاشمی بیان کرد: خوشبختانه مجموعه راهداری با برنامه‌ ریزی و استقرار در محورهای شریانی و اصلی و تلاش در طول سال برای برقراری تردد ایمن و روان در سرتاسر استان پهناور سمنان مسئولیت پذیری بالایی از خود نشان دادند و خدمات صادقانه آنان به کاربران جاده ای و مردم ستودنی است.

استاندار سمنان در ادامه از نبود بستر گردشگری بعنوان یکی از عوامل مهم تصادفات جاده‌ای استان یاد کرد و یادآور شد: در نظر گرفتن راهکارهای بلند مدت می‌تواند نقطه عطفی برای کاهش تصادفات باشد لذا دستگاه‌های ذی‌ربط باید با توجه به حجم بالای تردد در جاده‌های استان ظرفیت‌های خوبی برای توقف مسافرین ایجاد کنند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین بر سیاست و نگاه دولت سیزدهم در راستای کاهش تصادفات تاکید کرد و از تخصیص اعتبار ویژه برای رفع نقاط پرحادثه استان سمنان در اولین دیدار خود با وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

هاشمی در پایان با اشاره به کلنگ‌زنی اولین مجتمع خدماتی رفاهی در محور آزادراه حرم تا حرم گفت: ما به دنبال افزایش مجتمع های خدماتی رفاهی با کیفیت در استان هستیم زیرا با وجود این مجتمع ها ماندگاری مسافر در استان بیشتر خواهد شد و در کاهش تصادفات نقش موثری خواهد داشت.