شناسهٔ خبر: 124653 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد خبر داد؛

خاکبرداری ۱۳ بلوک از طرح نهضت ملی مسکن نجف آباد

مرتض فولادی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد گفت: پروژه نهضت ملی مسکن نجف آباد در عرصه ای به وسعت ۱۰ هکتار و در قالب ۱۸ بلوک آپارتمانی با تمامی خدمات، در محدوده شهر جانمایی شده و عملیات خاکبرداری ۱۳ بلوک انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مرتضی فولادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده برای نقشه های معماری ۱۳ بلوک نهضت ملی مسکن نجف اباد تایدیه های شهرداری اخذ و پروانه ساختمانی اصلاحی ۱۲ بلوک نیز صادر شد.  

وی افزود: برای چهار بلوک از بلوک های طرح نهضت ملی مسکن نجف اباد پس از تهیه نقشه های فاز دوم اماده سازی، مصوبه کمسیون ماده پنج اخذ شد و نقشه معماری سایر بلوک ها نیز منطبق بر مصوبه این کمسیون اصلاح و جهت صدور پروانه به شهرداری نجف اباد ارسال شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد با اشاره به خاکبرداری ۱۳ بلوک مصوب شده اذعان داشت: پروژه نهضت ملی مسکن نجف آباد در عرصه ای به وسعت ۱۰ هکتار و در قالب ۱۸ بلوک آپارتمانی با تمامی خدمات، در محدوده شهر جانمایی گردید که بر اساس آخرین طرح معماری تهیه شده تعداد ۵۷۷ واحد مسکونی در بلوک های مذکور طراحی شده است.  

وی وجود پیمانکار توانمند جهت ساخت این طرح، هزینه بسیار پایین آماده سازی اراضی به لحاظ توپوگرافی و شیب زمین و وجود کلیه خدمات و تاسیسات در محدوده طرح را از نقاط قوت این پروژه عنوان کرد.  

فولادی بیان داشت: مطابق با پالایش انجام شده در رابطه با متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، تعداد ۷۶۰ نفر برای این طرح در شهر نجف آباد واجد شرایط شناخته شدند.  

وی افزود: حدود سه هزار نفر از مردم نجف آباد در زمانی که شهر نجف آباد جزء گزینه های انتخابی در سامانه طرح نهضت ملی مسکن نبود، شهر گلدشت را به عنوان شهر مورد تقاضا انتخاب نمودند که در صورت اخذ مصوبات شورای مسکن شهرستان و استان اقدامات لازم جهت تغییر شهر برای این متقاضیان انجام می شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد اذعان داشت: در صورت تحقق این امر در شهر نجف آباد نیاز به تامین حداقل ۴۰ هکتار زمین برای سه هزار و ۷۶۰ متقاضی است.