شناسهٔ خبر: 124670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شد؛

کلنگ زنی نخستین مجتمع خدماتی رفاهی آزادراه حرم تا حرم در استان سمنان

کلنگ زنی مجتمع.jpg معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: نخستین مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی در حاشیه آزادراه حرم تا حرم قطعه گرمسار-سمنان به مساحت ۲۰ هزار متر مربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان)محسن لشکری معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه نخستین مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی در حاشیه آزادراه حرم تا حرم قطعه گرمسار-سمنان به مساحت ۲۰ هزار متر مربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث و به بهره برداری خواهد رسید گفت: براساس نقشه‌های ارائه و تایید شده، ساخت و بهره برداری مجتمع خدماتی رفاهی خادم الرضا بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت.
لشکری در ادامه اظهار داشت: پیش بینی می شود، فاز اول این مجتمع تا دهه فجر سال آینده تکمیل شود و کاربران جاده‌ای بتوانند در این فاز از جایگاه سوخت، نماز خانه، سرویس بهداشتی و غرف تجاری بهره برداری نمایند.
معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خبر داد: با بهره برداری از مجتمع خدماتی رفاهی خادم الرضا برای بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.
وی با تاکید بر توجه به نیازهای مردم و ارائه خدمات با کیفیت به کاربران جاده‌ای به خصوص زائرین حرم مطهر امام رضا(ع) در مجتمع های خدماتی-رفاهی بین راهی توضیح داد: راه، بخشی از برنامه یک سفر است و قطعا مردم به دنبال ثبت خاطرات خوب و ماندگار از مسیر سفر خود هستند، این نکته ای است که سرمایه گذاران ما باید به آن توجه داشته باشند.
معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: مجتمع های خدماتی رفاهی تنها یک مرکز برای ارائه خدمات ضروری به مسافران نیستند، بلکه خود بخشی از جاذبه های سفر محسوب می شوند.
وی گفت: استان سمنان با ۳۶ باب مجتمع خدماتی-رفاهی در حال بهره برداری، به لحاظ پراکنش مجتمع های خدماتی رفاهی نسبت به طول راه در کل کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است که نشان از ظرفیت اقتصادی راه های استان دارد.