شناسهٔ خبر: 124734 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان تاکید کرد:

تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی راه و شهرسازی هرمزگان

کمالی معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان معاون مهندسی وساخت راه و شهرسازی هرمزگان از تسریع احداث پروژه های عمرانی راه و ساختمان با توجه به فصل مناسب کاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (هرمزگان)، افراسیاب کمالی با تاکید بر لزوم تسریع در روند آماده سازی و عملیات اجرایی پروژه های راه و ساختمان با توجه به فرا رسیدن فصل مناسب کار در استان هرمزگان، اظهار کرد: هرمزگان یکی از مهمترین و راهبردی ترین مناطق ایران می باشد، که با ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره، مقصد گردشگران، محل استقرار صنایع بزرگ و ترانزیت کالاهای اساسی است.

وی افزود: استان هرمزگان با داشتن حدود ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه شریانی و اصلی رتبه هشتم کشور را داراست و باید با برنامه ریزی های مناسب نسبت به احداث و توسعه شبکه راههای استان اقدام کرد.

افراسیاب کمالی تسریع پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را مهم عنوان کرد و ادامه داد: ۲۳ پروژه به طول مجموع  ۹۵۸ کیلومتر که از این مقدار ۲۹۳ کیلومتر تکمیل و ۲۴۹ کیلومتر در حال احداث و مابقی جز برنامه های اتی اداره کل خواهد بود.

کمالی به پروژه های در حال احداث اشاره و اظهار داشت: این پروژه ها در قالب ۲۴۹ طرح شامل؛ ۱۰ پروژه بزرگراهی به طول ۱۰۸ کیلومتر، ۹ پروژه راه اصلی به طول ۷۴ کیلومتر، ۲ پروژه راه فرعی به طول ۵۵ کیلومتر و ۲ تقاطع غیر همسطح در محور پرترافیک شهید نامجو و شهید رجایی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان است که دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی بوده و با تکمیل آنها شاخص راههای استان بهبود و ارتقا خواهدیافت.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان در تشریح مشخصات پروژه های ساختمانی نیز گفت: عملیات اجرایی ۲۴ پروژه ساختمان دولتی و عمومی به مساحت ۴۸ هزارو ۶۳۴ مترمربع شامل ۱۱ سالن ورزشی، ۵ مجتمع اداری، ۴ مجتمع فرهنگی، ۲ کتابخانه عمومی، یک مجموعه درمانی و یک مجتمع مسکونی با اعتبار ی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در مرحله تکمیل و پیشرفت فیزیکی مناسب است که در ماه‌های آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.