شناسهٔ خبر: 124758 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش شبانه روزی راهداران ۲۸۰ راه روستایی در استان کرمان بازگشایی شد

با تلاش شبانه  روزي راهداران 280راه روستايی در استان کرمان بازگشايي شد براثر بارش سنگین برف دراستان کرمان راه دسترسی حدود ۲۸۰ روستا که مسدود شد با تلاش های شبانه روزی راهداران کرمانی بازگشایی شو و عملیات بازگشایی برای ۲۰روستای دیگر ادامه دارد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به این مطلب که مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، افزود: در حال حاضر میزان بارش برف نسبت به شبانه روز گذشته کمتر شده است اما با توجه به این که دمای هوا رو به کاهش می رود و احتمال یخ زدگی سطح محور افزایش می یابد لذا از مسافران درخواست می شود زنجیر چرخ، سوخت کافی، لباس گرم و تمام امکانات لازم و سایر مایحتاج ضروری را به همراه داشته باشند.

عراقی زاده خاطرنشان کرد: ۴۰۰ نیروی راهدار با ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در ۲۵ گردنه شمال استان کرمان در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افرود: از عصر دیروز ۲۷ دیماه برای جلوگیری از انسداد مسیرهای اصلی عملیات نمک پاشی و شن پاشی توسط راهداران، بوسیله دستگاه های نمک پاش بطور مستمر انجام می شود.

روح الامینی با بیان این مطلب که راهدارخانه ها آمادگی اسکان موقت برای مسافرین مانده در راه را دارند، گفت: برف روبی، کمک رسانی به خودروهای در جاده مانده و خارج شده از محور را از دیگر کمک های راهداران پرتلاش است.

وی یادآور شد: هموطنان قبل از سفر از طریق ارتباط تلفنی با سامانه تلفنی ۱۴۱ و یا مراجعه به اپلیکیشن ۱۴۱ هر لحظه  می توانند از وضعیت آب و هوای مسیر مورد نظر خود اطلاع کسب کنند.