شناسهٔ خبر: 124764 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عملکرد ۹ ماهه سال جاری سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد؛

تخلیه و بارگیری بیش از ۱۱۰ میلیون تن بار از بنادر کشور/رشد ۴۵ درصدی جابه جایی مسافر توسط ناوگان دریایی

كشتي باري عملکرد ۹ ماهه حمل و نقل دریایی نشان از روند رو به رشد این صنعت در جابجایی بار و مسافر دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری مشخص می شود که بیشترین میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری در ۹ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان ۱۱۸ میلیون تن ثبت شده است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی،میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور در ۹ ماهه سال جاری ۱۱۳ میلیون تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۱۱ میلیون تن) ۲ درصد افزایش داشته است.

بدین ترتیب،مقایسه عملکرد ۹ ماهه سال جاری با مدت مشابه سال ۱۳۹۶، کاهش ۴ درصدی را نشان می دهد.

عملیات کانتینری بنادر

میزان عملیات کانتینری بنادر در ۹ ماهه سال جاری ۱۷۲۳ هزارTEU بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۵۹۱  هزارTEU  ) ۸ درصد افزایش داشته است. همچنین با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات کانتینری مشخص می شود که بیشترین میزان عملیات کانتینری بنادر در ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان ۲۳۰۸ هزار TEU ثبت شده است. بدین ترتیب مقایسه عملکرد ۹ ماهه سال جاری با مدت مشابه سال ۱۳۹۶ ، کاهش ۲۵  درصدی را نشان می دهد.

جابه‌جایی مسافر (ورودی- خروجی)

تعداد مسافر ورودی و خروجی از بنادر در ۹ ماهه سال جاری ۱۰/۷میلیون نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۷/۴ میلیون نفر) ۴۵ درصد افزایش داشته است. با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات جابه‌جایی مسافر مشخص می شود که بیشترین میزان عملیات جابه‌جایی مسافر در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ و به میزان ۱۴ میلیون نفر ثبت شده است.همچنین مقایسه عملکرد ۹ ماهه سال جاری با مدت مشابه سال ۱۳۹۸، کاهش ۲۵  درصدی را نشان می دهد.