شناسهٔ خبر: 124773 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده ای در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش ۴۷ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار /۱۸۶ راه روستایی مسدود در قزوین بازگشایی شد 

جاده ای در هفته ای که گذشت افزایش ۴۷ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار و بازگشایی ۱۸۶ راه روستایی مسدود در قزوین  از مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه جاده ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی راه و شهرسازی هرمزگان 

معاون مهندسی وساخت راه و شهرسازی هرمزگان از تسریع احداث پروژه های عمرانی راه و ساختمان با توجه به فصل مناسب کاری خبر داد.

رشد ۱۴ درصدی کامیون خروجی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از رشد نزدیک به ۱۴ درصدی کامیونهای خروجی از پایانه های مرزی استان در ۹ ماهه گذشته از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

بوشهر اولین استان کشور از نظر راه آسفالته روستاهای بالای ۵۰ خانواری می‌شود 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: با تکمیل و بهره برداری از راه آسفالته محور سرچشمه- ریز شهرستان جم، همه روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان دارای راه دسترسی آسفالته و مناسب خواهند شد.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی محورهای خمام- خشکبیجار و خمام- ضیابر 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: برای اجرای دوپروژه تعریض و بهسازی محور خمام به خشکبیجار وخمام به ضیابر، ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که سهم هر پروژه بالغ بر۵۰ میلیارد ریال است.

افزایش ۴۷ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار 

مدیر پایانه مرزی بیله سوار از افزایش ۴۷درصدی ترانزیت خروجی در پایانه مرزی بیله سوار خبرداد.

تخصیص اعتبار ویژه برای رفع نقاط پرحادثه استان سمنان 

استاندار سمنان بر سیاست و نگاه دولت سیزدهم در راستای کاهش تصادفات تاکید کرد و از تخصیص اعتبار برای رفع نقاط پرحادثه استان در اولین دیدار خود با وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

۱۸۶ راه روستایی مسدود در قزوین بازگشایی شد 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه بارش برف سنگین در شبانه روز گذشته ۲۲۸محور روستایی در استان را مسدود کرد، گفت: تاکنون ۱۸۶ محور بازگشایی شده و عوامل راهداری در تلاش برای باز کردن ۴۲ محور دیگر هستند.

انجام بیش از ۵ هزار کیلومترباند عملیات برف‌روبی در محورهای اصلی استان کرمانشاه 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ هزار کیلومتر باند عملیات برف‌روبی در محورهای اصلی استان کرمانشاه انجام شده است.