شناسهٔ خبر: 124794 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه‌آهن زاگرس اعلام کرد؛

رشد ۱۵۹ درصدی بارگیری در راه آهن زاگرس

قطار خاش مدیرکل راه آهن زاگرس گفت: در بازه زمانی آذر ماه سال جاری ۱۱ هزار و ۹۱۵ تن بار به وسیله ۱۸۱ واگن بارگیری و حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حاکی از رشد ۱۵۹ درصدی تناژ بارگیری و ۱۴۱ درصدی واگن بارگیری شده در این راه‌آهن است.

حسن زیودار مدیر کل راه‌آهن زاگرس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره عملکرد این راه‌آهن در جابجایی بار و مسافر اظهار کرد: در آذر ماه سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۴۲ نفر مسافر در راه آهن زاگرس جابجا شده اند که در مدت مشابه امسال این رقم به ۳۲ هزار و ۱۳۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه این رقم بیانگر رشد ۲۰ درصدی جابجایی مسافر در این اداره کل است، افزود: مسافران به وسیله ۴۷۶ رام قطار جابجا شده اند.

مدیر کل راه آهن زاگرس ادامه داد: همچنین در آذر ماه امسال در این اداره کل ۵ هزار ۴۴۵ تن بار توسط ۹۹ واگن تخلیه شده است که نشان از رشد ۷۷ درصدی تخلیه بار و واگن تخلیه دارد. 

این مقام مسئول اضافه کرد: در آذر ماه امسال این اداره کل تن کیلومتر مبدا- مقصد ۶ میلیون ۷۹۸ هزار ۸۲۰ تن بوده که در مقایسه سال قبل نشان از رشد ۹۸ درصدی دارد.

زیودار همچنین نفر کیلومتر را در این بازه زمانی را ۵ میلیون و ۸۹۹ هزار نفر کیلومتر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲ درصدی همراه شده است.