شناسهٔ خبر: 124798 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد؛

رفع تصرف ۶۶.۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان با اجرای احکام قضایی

سرهنگ باقری - اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: امسال ۶۶.۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان به ارزش بیش از ۲۹۷ میلیارد تومان با اجرای احکام قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار داشت: به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان از سوی کارکنان این فرماندهی و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از ابتدای سال جاری ۲۶ مورد حکم قطعی قضایی برای رفع تعرض به اراضی ملی در سطح استان اصفهان صادر و اجرایی شد.  

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی اجرا شده است،  اذعان داشت: با اجرای این احکام در مجموع ۶۶.۳ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شده است.    

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان تصریح کرد: این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.  

وی بیان داشت: ارزش اراضی که امسال با اجرای احکام قضایی رفع تصرف شده اند در مجموع بیش از ۲۹۷ میلیارد تومان برآورد شده است. سرهنگ باقری عنوان کرد: علاوه بر این موارد با پیگیری‌های بعمل آمده در سال جاری ۱۶ فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است.