شناسهٔ خبر: 124819 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر گرگان و سرخنکلاته با بررسی و رسیدگی به ۳۹ پرونده

راه و شهرسازی گلستان ۳۹ پرونده مربوط به شهرهای گرگان و سرخنکلاته با موضوعات افزایش تراکم ساختمانی، تغییر کاربری و... در کمیسیون ماده پنج استان بررسی و منجر به صدور آراء گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: تمام مصوبه های مطرح شده درکمیسیون ماده پنج با رعایت ضوابط شهرسازی و معماری تعیین و تکلیف می شوند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا مخالفت قرار می گیرند.

وی افزود:  هر گونه تغییرات در طرح های تفصیلی شهری پس از بررسی و تصویب در کمیسیون ماده پنج ملاک صدور پروانه برای شهرداری ها خواهد بود.

ملک ادامه داد: در این جلسه که پیش از ظهر پنج شنبه ۲۹ دی ماه، در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، درخواست‌های مختلفی مطرح و ۳۹ پرونده در راستای حل مشکلات شهری و بهبود زیست شهری مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: این پرونده ها پیش از این در کمیته فنی با نظر کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته بودند.

وی افزود: در ادامه این جلسه تغییر کاربری سه قطعه زمین در راستای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر سرخنکلاته انجام شد.

گفتنی است بررسی طرح های تفکیکی عرصه پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای نوکنده، سیمین شهر، آق قلا، خان ببین، نگین شهر، گالیکش و قرق از دیگر موارد انجام شده در کمیسیون ماده پنج گلستان بود.