شناسهٔ خبر: 124832 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش پراکنده باران در نواحی غربی سواحل دریای خزر /مواج بودن دریای عمان و تنگه هرمز در سه روز آینده

هوا شناسی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای سه روز آینده دریای عمان، تنگه هرمز و سواحل جنوبی استان بوشهر مواج و متلاطم خواهد بود.

کبری رفیعی  کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در چند روز آینده ماندگاری هوای سرد پدیده غالب در کشور خواهد بود اظهار داشت: این ماندگاری و سکون هوا باعث افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای پر جمعیت و صنعتی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در دوروز آینده در بخش هایی از نواحی شرقی کشور وزش بادهای به نسبت شدید همراه با خیزش گرد و خاک را پیش بینی می کنیم افزود: برای جنوب استان فارس و بوشهر تا روز دوشنبه بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی در چهارر روز آینده بخش های غربی سواحل دریای خزر شاهد بارش پراکنده باران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در روز سه شنبه دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی شاهد رگبار پراکنده خواهند بود بیان داشت: برای سه روز آینده دریای عمان، تنگه هرمز و سواحل جنوبی استان بوشهر مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی با پیش بینی وضعیت جوی استان تهران برای ساعات آینده اذعان داشت: هوای پایتخت برای امروز صاف همراه با غبار محلی خواهد بود .

وی بیشینه دمای تهران را 8 درجه بالای صفر  و کمینه دمارا صفر درجه اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اعلام سردترین و گرمترین نقاط کشور ، گفت: سردترین مرکز استان امروز همدان با منفی 23 درجه و گرمترین مرکز استان بندرعباس با دمای مثبت 24 درجه ثبت شده است.