شناسهٔ خبر: 12492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی کرمانشاه:

ابلاغیه باعث استقلال نظام مهندسی شد/ انگیزه مهندسان برای حضور در انتخابات افزایش یافت

عبدالله بهادری مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه ابلاغیه وزیر را عاملی برای استقلال نظام مهندسی ساختمان در استان اعلام کرد و گفت: این حکم قطعا انگیزه جامعه مهندسان را برای حضور در انتخابات افزایش می‌دهد.

عبداله بهادری درگفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این‌باره گفت: عدم حضور کارمندان دولت در انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی باعث شد تا دو بحث ساخت و ساز و نظارت بر آن از یکدیگر منفک شوند و به نوعی استقلال نظام مهندسی را به همراه داشته باشد، این موضوع خود امیدی را در مردم و همچنین اعضای سازمان مبنی بر جلوگیری از هرگونه فساد و رانت‌خواری به وجود آورد.

بهادری در ادامه تأکید کرد: قطعا با اصلاح قانون نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و همچنین ابهاماتی که در این قانون وجود داشت این سیستم پویاتر می‌شود، مسئله‌ای که خود زمینه حضور اعضا در انتخابات را بیشتر خواهد کرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی کرمانشاه صدور این ابلاغیه را اقدامی بی‌نظیر از سوی وزیر راه تلقی کرد و افزود: در زمان تمدید شده برای ثبت‌نام کاندیداها نزدیک به ۱۶ نفر نامزد شدند که افزایشی دوبرابری را نسبت به انصراف‌دهنگان نشان می‌دهد، این استقبال حاکی از رضایت مهندسان از شرایط فعلی بوده که قطعا حضور پرشوری از سوی اعضا در ۱۶ مهرماه را به دنبال خواهد داشت.

 وی در بخش دیگری از سخنانش نگاه مدبرانه وزیر به اصلاح نظام مهندسی، چیدمان خوب و مناسب دستورالعمل‌ها، پیگیری‌های مجدانه و اطلاع‌رسانی به موقع و کافی را دلایل ایجاد انگیزه و امید در جامعه مهندسین اعلام کرد و گفت: این نکات قطعا در حضور رأی‌دهنگان در انتخابات تأثیرگذار خواهد بود.

بهادری در پایان تأکید کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی کرمانشاه به نوبه خود به وسیله انتشار مطالب در سایت، چاپ بنر، تبلیغات در شبکه استانی کرمانشاه و برگزاری نشست‌های متعدد با مهندسان در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت داشته و به شفاف‌سازی و بیان برنامه‌های آتی وزارت راه و سازمان نظام مهندسی پرداخته است./

نظر شما