شناسهٔ خبر: 125006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز خبر داد؛

تخصیص ۵ میلیارد ریال برای مسقف شدن بازار سنتی نطنز

حامد موحدی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز از تخصیص ۵ میلیارد ریال برای مسقف شدن بازار سنتی نطنز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حامد موحدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز در خصوص اقدامات بعمل آمده در حوزه بازآفرینی شهری این شهرستان اظهار داشت: مسقف شدن بازار سنتی نطنز از درخواست‌ها و خواسته‌های به حق دوست داران فرهنگ غنی و کهن منطقه نطنز بود که در راستای اجرای این پروژه مبلغ پنج میلیارد ریال تخصیص یافت.    

وی افزود: شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی، فرهنگی، مذهبی و گردشگری است که به دلایل داشتن این ظرفیت‌ها و آب و هوای متبوع و دلپذیر توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی ازاین جاذبه‌ها، مراکز خرید و بازارهای سنتی است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز از دیگر اقدامات بعمل آمده در حوزه بازآفرینی شهری این شهرستان به رفع مشکل معابر آسفالت نشده محلات هدف اشاره کرد و اذعان داشت: در راستای توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم این مناطق و رسیدن به استانداردهای مطلوب در شهرستان نطنز با پیگیری‌های بعمل آمده ۲۲۰ تن به این امر اختصاص داده شد.  

وی افزود: از این میزان قیر رایگان، ۱۱۰ تن برای آسفالت معابر فاقد آسفالت محلات هدف بازآفرینی شهری نطنز، ۴۰ تن بادرود و ۷۰ تن خالدآباد بوده است.   

موحدی  با بیان اینکه صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی یکی از اولویت‌های کاری این اداره است، اظهار داشت: مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، تلاش و پیگیری لازم جهت اخذ اسناد تک برگ اراضی ملی این شهرستان به عمل آمده است.  

وی افزود: براین اساس دو فقره سند تک برگ اراضی دولتی شهرستان نطنز در مجموع به مساحت ۸.۱ هکتار به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.  رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری این شهرستان بیان داشت: پیگیری انجام طرح تفصیلی دو شهر بادرود و خالدآباد و بازنگری طرح جامع به روش نوین شهر نطنز با توجه به اینکه نقشه‌های وضع موجود این طرح‌ها اخذ شده، در دست اقدام است.