شناسهٔ خبر: 125007 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم خبر داد؛

تغییر نمایندگی ۱۶ هزار متر مربع اراضی دولتی سمیرم برای ساخت نهضت ملی مسکن

حسین منصورزاده - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم گفت: در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن اسناد مالکیت اراضی دولتی مازاد دستگاه‌های اجرایی در شهر سمیرم به مساحت ۱۶ هزار مترمربع به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسین منصورزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم اظهار داشت: با توجه به ثبت نام بیش از پنج هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، بررسی وضعیت ثبت نامی از لحاظ سابقه واگذاری دولتی (از سامانه جامع املاک و مستغلات) استعلام سابقه مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک و استعلام تسهیلات بانک مسکن بعمل آمد.

وی افزود: برخی از متقاضیان یا به دلیل اینکه در گذشته در طرح مسکن مهر ثبت نام نمودند و بنا به دلایلی ثبت نامشان منجر به واگذاری مسکن نشده بود و یا به دلیل تشابه اسمی و عدم تشخیص سامانه فرم ج آنان قرمز شده بود که پس از بررسی‌های لازم فرم ج بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ متقاضی اصلاح شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم با اشاره به تامین زمین برای ساخت ۵۷۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اذعان داشت: طرح تفکیکی جهت واگذاری اراضی به متقاضیان واجد شرایط تهیه و تصویب شده است.  

وی در خصوص وضعیت تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان از طریق اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی شهرستان سمیرم عنوان کرد: در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن اسناد مالکیت اراضی دولتی مازاد دستگاه‌های اجرایی در شهر سمیرم به مساحت ۱۶ هزار مترمربع به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.  

منصورزاده بیان داشت: در شهر فتح آباد مراحل تامین زمین به مساحت ۴.۶ هکتار (تغییر نمایندگی از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن) و در شهر بیده نیز مراحل تامین زمین به مساحت پنج هکتار در حال انجام است.  

وی خاطرنشان کرد: در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهادکشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم، تغییر نمایندگی و تحویل اراضی ملی از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن جمعا به مساحت ۷۰۰ هکتار انجام پذیرفت.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم گفت: بمنظور اجرای قانون حدنگار، صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی، امسال ۱۲۸ فقره سند تک برگ مربوط به اراضی دولتی شهرستان سمیرم به نام دولت و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.  

وی در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری این شهرستان اذعان داشت: شهرهای سمیرم، حنا، کمه و ونک دارای طرح جامع مصوب بوده، نقشه پایه برای شه بیده تهیه و تصویب شده و طرح هادی این شهر در دست تهیه می باشد همچنین نقشه پایه شهر فتح آباد نیز در حال تهیه است.