شناسهٔ خبر: 12501 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی یزد:

مشاهده صداقت و امانتداری مسئولین، عاملی برای تشویق حضور در انتخابات

غلامرضا رضایی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی یزد مشاهده صداقت و امانتداری مسئولین از سوی مهندسان را بهترین عامل تشویق آن‌ها برای حضور در انتخابات اعلام کرد.

غلامرضا رضایی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن بیان این مطلب اعلام کرد: شفاف‌سازی عملکرد هیئت‌های نظارت و اجرایی در انتخابات ۱۶ مهرماه یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند آمار مشارکت مهندسان در این رأی‌گیری را افزایش دهد. زمانی که این افراد از چگونگی احراز صلاحیت‌ نامزدها مطلع شوند و احساس رضایت کنند پس قطعا برای حضور در انتخابات مصمم‌تر می‌شوند.

رضایی در ادامه تأکید کرد: جلب اعتماد مهندسان از سوی هیئت‌های اجرایی و ناظر از سوی مجموعه راه و شهرسازی در برگزاری انتخابات مؤثر بوده و باعث جذب هرچه بیشتر مشارکت آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر چشمگیر ابلاغیه وزیر راه بر این امر بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان از جمله نهادهایی است که مشارکت بخش دولتی باید در آن به حداقل برسد و تنها نقش حاکمیتی خود را حفظ کند، زیرا حضور کارمندان دولت در هیئت مدیره به دلیل داشتن منافع مشترک با سازمان ممکن است بر روند عملکرد آن تأثیر سوء داشته باشد.

رضایی در این خصوص اضافه کرد: با توجه به مشکلات حاضر در سازمان نظام مهندسی باید حضور بخش دولتی را در آن به حداقل برسانیم، اگر افرادی که در ارگان‌های دولتی فعال هستند در این نهاد قرار بگیرند ممکن است در جهت منافع خود گام برداشته و رسالت اصلی خود را انجام ندهند در نتیجه این حکم تأثیر بسزایی در جلب نظر مهندسان داشته و انگیزه‌ای برای حضور هرچه بیشتر آن‌ها در انتخابات خواهد بود.

 رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی یزد در پایان از حذف ۶ کاندیدا پس از صدور ابلاغیه وزیر در استان خبر داد و گفت: در مدت زمان تمدید شده ۱۷ نفر ثبت‌نام کردند که از بین آن‌ها ۱۴ نفر احراز صلاحیت شدند./

نظر شما