شناسهٔ خبر: 125096 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

صدور گواهینامه فنی محصولات فناوری های نوین راه و ساختمان تسهیل شد

مهدی منصوری- اصفهان مدیر دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان از صدور گواهینامه فنی محصولات فناوری‌های نوین راه و ساختمان در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار به نشانی mojavez.ir خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی منصوری مدیر دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به امکان اخذ گواهینامه فنی محصولات فناوری های نوین راه و ساختمان از طریق درگاه ملی مجوز های کسب و کار به نشانی mojavez.ir اظهار داشت: دارندگان محصولات صنعت راه و ساختمان می توانند با ارائه مستندات فنی سیستم یا محصول جدید، مطابق با موارد خواسته شده در سامانه، گواهینامه فنی اخذ کنند.  

وی افزود: مستندات مورد نظر در رابطه با محصولات فناوری های نوین راه و ساختمان شامل (عملکرد، رفتار سازه‌ای و لرزه‌ای مطابق با آیین‌نامه‌های ملی یا بین‌المللی و یا مقررات ملی ساختمان و یا ارائه نتایج معتبر پژوهشی ایمنی)، (ایمنی در برابر آتش‌سوزی، مطابق مبحث سوم مقررات ملی ساختمان یا بین‌المللی و یا مقررات ملی ساختمان و یا ارایه نتایج معتبر پژوهشی ایمنی) و (مقاومت مکانیکی و دوام، بنا به مورد بر اساس مباحث مقررات ملی ساختمان و استاندارد ملی یا بین‌المللی مرتبط) بوده است.  

مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: درگاه ملی مجوزهای کسب و کار بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌ وکار» است که برای همه کسب وکارهای موجود در کشور، شرایط، مدارک، مجوزهای پیش‌نیاز، هزینه و زمان صدور مجوز را شفاف و قابل فهم ارائه می‌کند.  

وی افزود: این درگاه، تنها مرجع رسمی اعلام شرایط صدور مجوزهای کسب و کار و معرفی مرجع قانونی صادرکننده همه مجوزهای کسب وکارها در کشور محسوب می‌شود.  

منصوری خاطرنشان کرد: بر اساس ماده۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی، «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار»، به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی موظف است شرایط، مراحل و هزینه های صدور مجوزهای کسب و کار را شفاف و سهل کند تا هر شهروند بتواند در این سایت به راحتی از شرایط و مراحل دریافت مجوز کسب وکار مورد نظرش مطلع شود و در صورت درخواست، از درگاه تخصصی، مجوز مورد نظرش را به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دریافت کند.  

گفتنی است: دبیرخانه «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌ وکار» در مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی مستقر است و راهبری و مدیریت "درگاه ملی مجوزهای کسب و کار کشور" را به‌عهده‌ دارد.