شناسهٔ خبر: 125099 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل مطرح کرد؛

اتصال محور نوش آباد به کنارگذرآران بیدگل در فاز مطالعاتی قرار دارد

عصار زاده اران وبیدگل اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل گفت: اتصال محور نوش آباد به کنارگذرآران و بیدگل با متراژ یکهزار و ۸۰۰ متر در فاز مطالعاتی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیرحسین عصارزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل در خصوص وضعیت احداث راهها و پروژه های راهسازی فعال این شهرستان اظهار داشت: یکی از پروژه های اولویت دار اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، پروژه کنارگذر آران و بیدگل به طول ۴۲ کیلومتر است که از پل دارالسلام در شهر کاشان شروع و به محور قدیم قم به کاشان قبل از شهر مشکات متصل می شود.  

وی با اشاره به آسفالت حدود ۲۸ کیلومتر از مسیر اذعان داشت: ۱۸ کیلومتر آن زیربار ترافیک عبوری قرار دارد همچنین زیرسازی ۱۶ کیلومتر از این مسیر دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی است، همچنین اتصال محور فولاد به کنارگذر به طول ۵۰۰ متر بصورت رمپ در حال انجام است که اجرای ساب بیس و لوپ های آن نیز بایستی احداث شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه پروژه کنارگذر آران و بیدگل نقش مهمی در کاهش ترافیک شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل دارد گفت : کنارگذرها و جاده‌های کمربندی از جمله ملزومات راهسازی و شهرسازی در کلانشهرها هستند که بار ترافیکی یک شهر را بر دوش می‌کشند و از سویی دیگر آلودگی هوا و آلودگی صوتی را نیز از مرکز شهر به حاشیه‌ها انتقال می‌دهند و در عین حال می‌توانند اقتصاد یک شهر را نیز هدف قرار داده و مقدمات رشد آن را به دنبال داشته باشد.  

وی در خصوص آخرین وضعیت احداث راههای مواصلاتی به شهرستان آران و بیدگل بیان داشت: اجرای آسفالت به طول ۵.۴ کیلومتر برای پروژه باند دوم محور قاسم آباد به حسین آباد انجام شده همچنین در راستای احداث باند دوم قسمتی از محور فخره به کاشان نیز بستر سازی انجام و تکمیل ابنیه فنی در حال اجرا می‌باشد علاوه بر این، دو کیلومتر آسفالت با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال اجرا و جهت تکمیل وایمن سازی محور نیز قراردادی با خیر راهساز منعقد شده است.  

عصارزاده  با اشاره به شروع عملیات اجرایی پل نوش آباد به کاشان گفت: از دیگر پروژه‌های حوزه راه این شهرستان اتصال محور نوش آباد به کنارگذر با متراژ یکهزار و ۸۰۰ متر است که در فاز مطالعاتی قرار دارد.   

وی افزود: باند دوم سفیدشهر به کاشان به طول ۱۰ کیلومتر افتتاح شده و با توجه به اینکه نیاز به ایمن سازی دارد به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تحویل شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل در خصوص احداث جاده گرمسار عنوان کرد: این مسیر به طول ۱۰۵ کیلومتر است که برای ساخت آن نیاز به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.  

وی بیان داشت: ۴۴ کیلومتر از این مسیر در حوزه استان اصفهان که بسترسازی حدود ۲۰ کیلومتر و احداث ابنیه فنی حدودا ۶۰ درصد در ۱۰ کیلومتر انجام شده است.