شناسهٔ خبر: 12515 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر خبر داد:

اختصاص یکصد میلیارد ریال اعتبار براي تكميل بزرگراه ایرانشهر-خاش

احداث باند دوم محور گراش- اوز مدیرکل اداره راه و شهرسازی سیستان‌و‌بلوچستان از اختصاص یکصد میلیارد ریال اعتبار برای تكميل پروژه احداث بزرگراه ایرانشهر - خاش در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره‌کل راه و شهرسازی ایرانشهر  ایوب کردانجری در بازدید از روند ساخت بزرگراه ایرانشهر - خاش بیان کرد: این طرح که عملیات اجرایی آن از سال ۹۲ با  اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شده یکی از مهمترین پروژه‌های راهسازی در جنوب استان به حساب می‌آید .

بزرگراه ایرانشهر - خاش یکی از ۱۰ قطعه طرح ملی محور ترانزيتي میلک - چابهار به طول ۹۰۰ کیلومتر است .

با توجه به افزایش ظرفیت بندر چابهار و توسعه اسکله‌های این شهرستان، محور ترانزيتي چابهار - میلک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد به طوریکه اجرای این طرح در کمیته امور زیربنایی وزارت راه و شهرسازی مصوب و مطالعات آن در حال انجام است .

وی افزود: برای تکمیل بزرگراه ایرانشهر - خاش ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که با بهره‌برداری از آن شاهد کاهش تصادفات و بار ترافیک در ورودی شهر ایرانشهر از مسیر خاش خواهیم بود .

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان طول این بزرگراه را ۴۴ کیلومتر بیان کرد و گفت: ۱۱ کیلومتر آن با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه مسیر نیز در سال‌های آینده تکمیل می‌شود .

وی تأکید کرد: محور ترانزيتي میلک - چابهار به طول ۹۰۰ کیلومتر نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی سیستان‌و‌بلوچستان دارد ./
 

نظر شما