شناسهٔ خبر: 125160 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

وجود بیش از 1800 هکتار بافت ناکارآمد در چهارمحال و بختیاری

بافت ناکارآمد چهارمحال و بختیاری معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از یک‌هزار و 826 هکتار بافت ناکارآمد از نوع فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و تاریخی در استان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، کامران رهی با اعلام این مطلب، گفت: بیشترین میزان اراضی بافت فرسوده مربوط به شهرستان‌های شهرکرد و بروجن است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای بهسازی بافت‌های ناکارآمد ۳۴ پروژه در استان تعریف شده است، افزود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: از محل اعطای سهمیه قیررایگان شرکت بازآفرینی شهری نیزدر سال گذشته ، مبلغ  ۴۱ میلیارد ریال به شهرداری‌های استان تخصیص داده شد.

رهی به اعطای تسهیلات برای بازسازی محلات بافت ناکارآد شهری نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۰۲ متقاضی برای بهسازی و بازسازی ۴۳۲ واحد مسکونی دربافت ناکارآمد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند که کل اعتبارات واگذار شده در قالب تسهیلات به این تعداد متقاضی، ۱۴۸ میلیارد تومان می باشد.

وی گفت: در حال حاضر بمنظور بهسازی، مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن در بافت ناکارآمد شهری به ازای هر واحد مسکونی ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۹ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: برای احیای محلات بافت ناکارآمد، شهرداری ها نیز بسته های تشویقی ویژه ای را برای متقاضیان درنظر گرفته اند که تخفیفات صدور پروانه از جمله این موارد است.