شناسهٔ خبر: 12517 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدنژاد:

شهرهای بندری محروم‌ترین مناطق کشورند

محمد سعید‌نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شهرهای بندری محروم‌ترین مناطق کشورند گفت: ۵ هزار و ۷۹۰ کیلومتر ساحل با احتساب جزایر در کشور داریم اما از این ظرفیت استفاده بهینه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محمد سعید‌نژاد پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۸ مهر در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی گفت: ۸ مهر ماه در ایران به عنوان روز دریانوردی شناخته شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ضرورت توسعه سواحل در کشور به عنوان یک سیاست محوری پذیرفته شده است که مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه بر آن تأکید و بر توانمندسازی سواحل و شهرهای ساحلی از غربی‌ترین نقطه ساحلی (خرمشهر) تا شرقی‌ترین نقطه (چابهار) با محوریت سواحل مکران تأکید فرموده‌اند.

وی با بیان اینکه توسعه دریایی، ترانزیت و سواحل مورد توجه و تأکید دولت است گفت:‌ در گذشته دچار عقب‌افتادگی تاریخی در توسعه سواحل کشور بودیم که امروز باید این امر جبران شود. ۵ هزار و ۷۹۰ کیلومتر ساحل با احتساب جزایر در کشور داریم؛ اما از این ظرفیت استفاده بهینه نمی‌شود. متاسفانه محروم‌ترین مناطق کشور با وجود ظرفیت بالای بنادر، همین مناطق ساحلی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای توسعه سواحل عزم ملی و سازماندهی قوی لازم داریم؛ ضرورت دارد برای توجه به سواحل کمیته‌ای زیر نظر رئیس‌جمهور  فعالیت کند ضمن آنکه در برنامه ششم همه سازمان‌ها با نگاه مسئولانه به توسعه سواحل کشور اهتمام ورزند./

نظر شما