شناسهٔ خبر: 125176 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اول رئیس جمهور:

سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر برای ساخت بزرگراه است

سیستان معاون اول رئیس جمهور گفت: کمبود بالای بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است و باید از طریق منابع مختلف نظیر تهاتر نفت به توسعه هر چه سریعتر این بخش کمک کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در سفر به سیستان و بلوچستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان بر تشکیل یک تیم تخصصی برای بررسی وضعیت جاده‌های سیستان و بلوچستان تاکید کرد و اظهار داشت: کمبود بالای بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است و باید از طریق منابع مختلف نظیر تهاتر نفت به توسعه هر چه سریعتر این بخش کمک کرد.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به وضعیت راههای استان اشاره و بیان کرد: طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و ۵۹۵کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۴۳۰ کیلومتر بزرگراه احداث شده و عملیات ساخت ۴۷۸ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

عطاء اله اکبری افزود: به منظور تبدیل شدن کل مسیرهای استان سیستان و بلوچستان به بزرگراه در مجموع با وضعیت کنونی افزون بر ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

گفتنی است سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور به دلیل مزیت ترانزیتی‌ و قرار گرفتن در شاهراه اقتصاد بین‌المللی که به سبب موقعیت جغرافیایی و همجواری با ۲ کشور پاکستان و افغانستان و دسترسی به آبهای آزاد ایجاد شده نیازمند توسعه عنصر حمل و نقل است؛ نیازی که بخش اعظم آن در بستر جاده و بزرگراه‌ها تامین خواهد شد.

در سال‌های نه چندان دور سیستان و بلوچستان دارای شبکه‌ای عقب افتاده و محروم از راه‌های مواصلاتی توسعه یافته بود که این امر با وجود ظرفیت‌های اقتصادی مهم در این استان نظیر برخوداری از تنها بندر اقیانویسی ایران و مرزهای طولانی سبب شده بود جایگاه استان در اقتصاد و تجاری و بازرگانی کشور ضعیف باشد.

آنچه در سه سال اخیر از سوی مدیران حوزه راه در سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گرفته تداوم نهضت راه‌سازی، چانه زنی برای گرفتن اعتبارات عمرانی بیشتر و ایجاد تحول در اعتبارات اندک و قطره چکانی است.

سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر برای ساخت بزرگراه است