شناسهٔ خبر: 125214 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

تأکید وزیر راه و شهرسازی بر تأمین مالی شرکت راه‌آهن با مولدسازی دارایی‌ها/سیر بار ترانزیت ریلی به یک هزار و ۱۰۲ کیلومتر رسید

ریل گذاری از مهم‌ترین اخبار حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته می‌توان به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر تأمین مالی شرکت راه‌آهن با مولدسازی دارایی‌ها و سیر بار ترانزیت ریلی به یک هزار و ۱۰۲ کیلومتر رسید، اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

تأکید بر تأمین مالی شرکت راه آهن با مولدسازی دارایی‌ها و جذب منابع جدید

وزیر راه و شهرسازی با حضور در مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۰ شرکت راه‌آهن ضمن اعلام تصویب گزارش این مجمع، بر مولدسازی دارایی‌های شرکت راه‌آهن تاکید کرد.

هم افزایی سازمانی برای زیباسازی و بهسازی بلوار دسترسی ایستگاه راه‌آهن رشت/رونق اقتصاد و گردشگری داخلی با تکمیل قطعات رشت-کاسپین و رشت-آستارا

در دیدار فرماندار شهرستان رشت با مدیرکل راه‌آهن شمال٢ بر اهمیت هم‌افزایی سازمانی برای زیباسازی و بهسازی بلوار دسترسی ایستگاه راه‌آهن رشت تاکید شد.

سیر بار ترانزیت ریلی به یک هزار و ۱۰۲ کیلومتر رسید

آمارهای گردآوری شده توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت ترانزیت ریلی حاکی از آن است که متوسط سیر بار ترانزیت شده در هفت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۱۰۲ کیلومتر رسیده است.

رشد ۱۵۹ درصدی بارگیری در راه آهن زاگرس

مدیرکل راه آهن زاگرس گفت: در بازه زمانی آذر ماه سال جاری ۱۱ هزار و ۹۱۵ تن بار به وسیله ۱۸۱ واگن بارگیری و حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حاکی از رشد ۱۵۹ درصدی تناژ بارگیری و ۱۴۱ درصدی واگن بارگیری شده در این راه‌آهن است.

بررسی مبانی سرمایه گذاری، طراحی و اجرای راه آهن رشت-آستارا از سوی کشور روسیه

هیاتی به ریاست دستیار ویژه رییس جمهورکشور روسیه، اعضای کنسرسیوم شرکت های خصوصی و نمایندگان وزارت حمل و نقل این کشور از یک سو و استاندار گیلان، معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران ارشد استانی و کشوری از خط آهن رشت- آستارا بازدیدکردند.

هدف گذاری ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالای روسی از محورهای مواصلاتی ایران تا پایان سال ۲۰۲۳

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از تهیه نقشه راه ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالای روسی تا انتهای سال ۲۰۲۳ میلادی که در تفاهم نامه سیزدهم همکاری‌های مشترک حمل و نقلی دو کشور امضا شده بود، خبر داد و گفت: جهت اجرایی شدن حمل این کالای ترانزیت نیاز به هماهنگی دو کشور است.

تبادل پیشنهادات کتبی ایران و روسیه برای ساخت راه آهن رشت- آستارا

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی سفر دستیار ویژه رییس جمهور روسیه و هیات همراه به منظور همکاری در ساخت راه آهن رشت- آستارا، توافقاتی در سطوح بالا صورت گرفت که با توجه به اشتیاق بالای کشور روسیه امیدواریم تا پایان سال به یک توافق اجرایی برسیم.