شناسهٔ خبر: 125251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای روند تامین اراضی و اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی صورت گرفت؛

برگزاری نشست مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن

دکتر حمزه لو در راستای بهبود فرآیندهای اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی و روند تامین اراضی برای اجرای این‌طرح، سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی با ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این دیدار گفت: ۲۵ هزار هکتار زمین از اراضی ملی استان طی یک‌سال گذشته از سوی اداره کل منابع طبیعی تحویل اداره کل راه و شهرسازی گردیده و همچنین بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی و تخصیص داده شده است.

 سید محسن حمزه‌لو بیان کرد: اراضی مورد نیاز ساخت ۲۲۰ هزار واحد مسکونی از طرح‌ نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی فراهم شده که این میزان بیش از سهمیه ۱۸۰ هزار واحدی است.

 وی تاکید کرد: مشکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت مسکن در آذربایجان‌غربی وجود ندارد و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان با جدیت دنبال می‌شود.

 در این دیدار که روز چهارشنبه در محل سازمان ملی زمین و مسکن انجام گرفت؛ علاوه بر مباحثی چون مولدسازی اراضی ملی برای نهضت ملی مسکن، نحوه سرعت‌بخشی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی برای تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی این طرح و نیز برنامه اجرایی امسال در حوزه حمایت از طرح‌های تولید مسکن مطرح شد.