شناسهٔ خبر: 125296 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پی بارش باران در جنوب کرمان صورت پذیرفت؛

هشدار راهداری نسبت به لغزنده بودن محورهای کوهستانی جیرفت

باران جنوب کرمان سرپرست معاونت راهداری جنوب کرمان در پی بارش باران در جنوب کرمان نسبت به لغزنده بوده جاده ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان)سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره به بارش نزولات جوی در این منطقه و لغزندگی جاده ها گفت: رانندگان در محورهای ارتباطی شهرستان جنوبی این استان با احتیاط تردد کنند.

وحید میر افضلی از فعالیت سامانه بارشی تا اواخر امشب در منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: رانندگان در این شرایط بایستی با در نظر گرفتن هر گونه پدیده جوی نظیر باران و برف آمادگی لازم را داشته باشند.
وی بیشترین ناپایداری های جوی را در منطقه جنوب کرمان در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بخش ساردوئیه و جبالبارز دانست و از فعالیت ۵ اکیپ راهداری با ۲۰ دستگاه راهداری سبک و سنگین و ۳۰ نفر نیروی راهداری در راهداراخانه های جبالبارز و ساردوئیه خبر داد.
میر افضلی ادامه داد: این نیروها در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز، عملیات راهداری در محورها را انجام دهند.
وی به بارش برف طی شب گذشته در محور ساردوئیه اشاره کرد و از برف روبی ۴۳ کیلومتر از محورهای برفگیر اصلی بخش ساردوئیه جیرفت توسط عوامل راهداری خبر داد.
سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری جنوب کرمان از برف روبی عوامل راهداری جیرفت و راهدارخانه محمد آباد در محور جبالبارز تا محدوده تونل اسفند خبر داد و افزود:
پدیده مه گرفتگی فعلا پدیده غالب در گردنه های جبالبارز و ساردوئیه است. وی گفت:با توجه به تردد وسائل نقلیه سنگین در این محور رانندگان در شرایط مه گرفتگی با صبوری و توجه بیشتری رانندگی کنند.

سرپریت معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از تردد در تمام محورهای هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و گفت: با وجود بارش باران تمام محورهای ارتباطی این منطقه باز است و تردد در آنها جریان دارد.
وی افزود: رانندگان هنگام تردد در گردنه های برف گیر جنوب کرمان تجهیزات زمستانه خودروی را کنترل کنند تا دچار مشکل نشوند.
میرافضلی از آماده باش بودن شبانه روزی مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جنوب کرمان خبر داد و گفت: رانندگان برای مدیریت مسیر تردد و اطلاعات جوی راه‌ها با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند و در صورت نیاز با کارشناسان جنوب کرمان ارتباط برقرار کنند.