شناسهٔ خبر: 125430 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۵۱ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قزوین جابه‌جا شدند

جابه جایی مسافر توسط ناوگان رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: در ماه گذشته ۱۵۰هزار و ۹۹۸ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافر این استان جابه جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، احسان شهبازی گفت: از این تعداد مسافر ۵۷هزار و ۴۹۵ تن در داخل استان و ۹۳هزار و ۵۰۳ تن از آنها به خارج از استان جابه جا شده اند.

وی با اشاره به صدور ۱۰ فقره کارت هوشمند جدید برای رانندگان و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در ماه گذشته اضافه کرد:کارت هوشمند به عنوان مدرک شناسایی رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای امکان شناسایی دقیق رانندگان و تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال را فراهم کرده و به ایجاد گردش کار و جلوگیری از صدور کارت‌های هوشمند رانندگان کمک می‌کند.

شهبازی از صدور ۱۶هزار و ۹۵۵ صورت وضعیت برای ناوگان حمل و نقل مسافر طی دی ماه خبر داد و گفت:در صورتی که رانندگان بدون داشتن صورت وضعیت مسافربری نسبت به جابه‌جایی مسافر اقدام کنند و یا مسافر همراه آنان با مشخصات مسافرانی که در صورت وضعیت قید شده است مطابقت نداشته باشد عمل آنان تخلف بوده و با آن برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت:طی این مدت از ۹۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان از نظر رعایت موارد ایمنی مانند به همراه داشتن تجهیزات ایمنی و مدارک حمل و نقل و صورت وضعیت بازدید شده است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:مردم و مسافران هم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی مراتب را با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای در میان بگذارند تا در کمیسیون های مربوط ماده ۱۱و ۱۲ رسیدگی شود.