شناسهٔ خبر: 125436 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در۱۰ ماهه سال جاری انجام شد؛

خط ‌کشی یک هزار و ۱۷۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

مازندران رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده ای در مسیرهای پُر تردد در ۱۰ماه سال جاری یک هزار و ۱۷۰کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن یمینی رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: خط کشی راهها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می کند.

وی تصریح کرد: از آنجا که طی چند ماه گذشته شاهد اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت از سویی و امحا بسیاری از خطوط در سطح راههای استان از سویی دیگر بودیم اجرای نقوش ترافیکی درسطح راه‌های استان یکی از برنامه‌های لحاظ شده استان بود که در دستور کار قرار گرفت.

یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، درمقاطعی از محورهای استان اجرا می شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می دهند.

مهندس یمینی خاطر نشان ساخت:در۱۰ماه سال جاری اجرای عملیات خط کشی در محورهای: محورهای ارتباطی هراز ، کندوان ، سوادکوه ، کیاسر، کمربندی نکا،کوهی خیل –فرح آباد، نکا-استخرپشت، لمراسک-ریحان آباد ، نمارستاق محور هراز،خشواش شهرستان آمل ،چلاو شهرستان آمل ،تاکام به ساری، ساری-کیاسر ،پنبه چوله شهرستان ساری، حمزه کلا- خشرودپی ،جواهرده،۲هزار و ۳هزار تنکابن، ساری-جویبار، ساری-دریا، نور –چمستان ، نکا-نیروگاه ،بابل-بهنمیر ،احمد چاله پی  بابل ، آمل-محمود آباد ،محمود آباد –نور،کمربندی فریدونکنار و جاده قدیم بابل-آمل ، ساری –سورک،جاده فرودگاه ، بلده –پل زنگوله صورت پذیرفت.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰  کیلومتر  راه اصلی ، فرعی و روستایی است.