شناسهٔ خبر: 12544 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير راهداري راه و شهرسازي استان گلستان:

کاهش ۱۴ درصدی تلفات جاده‌اي گلستان با اجراي طرح راهداري تابستانه

راهداری مديريت راهداري راه و شهرسازي گلستان از کاهش ۱۴ درصدی تلفات جاده‌اي گلستان با اجراي طرح راهداري تابستانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "عادل مصدقي" در جلسه شوراي راهداري به منظور جمع بندي طرح راهداري تابستانه سال ۹۴، افزود: طرح راهداري تابستانه امسال به جهت عمل به مفاد شيوه نامه ابلاغي و شاخص هاي تعريف شده از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور و همچنين تاثير آن در كاهش تصادفات و حوادث رانندگي، مورد رضايت كاربران جاده ها و مسوولان كشور و استان بوده است.

وي با اشاره به اينكه در اين طرح، تمام تلاش عوامل و نيروهاي راهداري بر ايمن‌سازي و ارتقاي فرهنگ ايمني جاده‌ها بوده، اجراي عمليات اصلاحي در طول طرح و همفكري و هماهنگي با دستگاه‌هاي خدمات‌رسان ستاد طرح خدمات سفر و كميسيون اجرايي مديريت حمل و نقل استان را از عوامل ديگر موفقيت راهداري تابستانه امسال بيان كرد.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان خاطرنشان كرد: طرح راهداري تابستان از تيرماه سال جاري در سطح سه هزار و يكصد كيلومتر از راه‌هاي استان اجرا شد و در طول اجراي آن، ۱۰۳ نقطه پرحادثه و ۱۱۵ سرعت‌گير آسيب‌ديده استان، اصلاح و ۵۳ هزار و ۳۵۳ متر مربع از آسفالت‌هاي استان، لكه‌گيري شد.

مصدقي ادامه داد: احداث ۲۷ هزار و ۴۰۴ متر طول كانال، رفع پنج هزار و ۹۱۵ كيلومتر شانه راه، تنقيه و بازگشايي دهانه ۳۳۶ دستگاه پل، جمع آوري دو هزار و ۳۹۲ عدد تابلوي فرسوده و جلوگيري از فعاليت دو هزار و ۲۷۵ دستفروش حاشيه راه هاي استان از اقدامات انجام شده ديگر در اين طرح بوده است.

به گفته وي، مجموع اين عمليات با استفاده از توان ۳۲۶ نيروي راهدار و ۱۱۱ دستگاه ماشين آلات در قالب ۳۴ اكيپ و ۲۲ گشت راهداري انجام شد تا خدمات مطلوب و موثري به مسافران ارائه شود و تلفات جاده‌اي و هزينه‌هاي مادي و معنوي ناشي از آن كاهش يابد.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به در پيش بودن فصول سرد سال، خواهان آمادگي نيروهاي راهداري براي اجراي طرح راهداري زمستانه شد و از آنان خواست كه در تعامل با دستگاههاي خدمات رسان براي ذخيره سازي سوخت، نمك و شن، تجهيز راهدارخانه‌ها و استفاده از ظرفيت دهياري‌ها و شوراي روستاها اقدام كنند./

نظر شما